Освітня програма за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки» має за мету підготовку висококваліфікованих педагогічних працівників для повної загальної середньої освіти, спеціалізованої освіти, які здатні розв’язувати складні задачі і проблеми навчання, виховання та розвитку, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Вони мають бути здатними брати участь у створенні та впровадженні нових змісту освіти та методик (технологій) навчання, поєднувати власну педагогічну діяльність на високому професійному рівні з поширенням кращої практики, експертною діяльністю та наставництвом на основі власного педагогічного досвіду.
Магістри отримують знання з соціально-гуманітарних, психолого-педагогічних, професійно-орієнтованих дисциплін в обсязі, необхідному для вирішення навчальних, методичних та організаційних завдань у галузі освіти; отримують досконалі знання ділової української мови та іноземної мови в межах освітньої програми.
Освітня складова освітньо-професійної програми підготовки магістрів зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» передбачає набуття студентом, відповідно до Національної рамки кваліфікацій, таких компетентностей:
- інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у галузі спеціальної та інклюзивної освіти або у процесі професійної діяльності (корекційній навчально-виховній, навчально-реабілітаційній), що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- загальні компетентності: спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи;критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей; розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності; зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються; використання іноземних мов у професійній діяльності; управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування; відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди;
- професійні компетентності: педагогічні (аналіз можливостей, потреб здобувачів усіх рівнів за Національною рамкою кваліфікацій; взаємодія з соціальними партнерами, в тому числі з іноземними, щодо створення системи забезпечення якості освіти; професійна самоосвіта, особистісне зростання, проектування подальших освітніх траєкторій); науково-дослідницькі (аналіз, систематизація та узагальнення результатів наукових досліджень у сфері освіти; оцінка результатів наукових досліджень у сфері освіти з використанням сучасних методів науки, інформаційних та інноваційних технологій); управлінські (визначення стану та потенціалу системи освіти навчального закладу; визначення шляхів розвитку якості управління системи освіти; реалізація управлінського процесу з використанням інноваційних технологій менеджменту); проектні (проектування змісту освіти і змісту навчання за рівнями Національної рамки кваліфікацій; проектування освітніх програм та індивідуальних освітніх траєкторій; проектування освітнього середовища, що забезпечує якість освітнього процесу); методичні (створення методичного забезпечення навчального-виховного процесу за кваліфікаційними рівнями; створення інформаційного забезпечення освіти за кваліфікаційними рівнями НРК; аналіз освітніх потреб і можливостей освітян; методичний супровід діяльності освітян); просвітницькі (створення просвітницьких програм популяризації освіти, науки та культури; формування культурного середовища щодо задоволення потреб населення).
Дисципліни за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки» спеціалізації «Інклюзивна освіта, корекційна педагогіка»:
1. Цикл загальної підготовки:
- Філософія
- Освітній менеджмент
- Освітня політика
- Іноземна мова за фахом
- Ділова українська мова
- Методологія та організація наукових досліджень
2. Цикл професійної підготовки. Нормативна частина циклу:
- Основи сучасної педагогіки
- Спеціальна педагогіка
- Загальна психологія
- Вступ до фаху
- Інклюзивна освіта
- Тифлопедагогіка
- Олігофренопедагогіка
- Сурдопедагогіка
- Логопедія
- Конфліктологія
- Переддипломна практика
Дисципліни за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки» спеціалізації «Загальна педагогіка»:
1. Цикл загальної підготовки:
- Філософія
- Освітній менеджмент
- Освітня політика
- Іноземна мова за фахом
- Ділова українська мова
- Методологія та організація наукових досліджень
2. Цикл професійної підготовки. Нормативна частина циклу:
- Основи сучасної педагогіки
- Загальна психологія
- Інклюзивна освіта
- Вступ до фаху
- Конфліктологія
- Моніторинг якості освіти
- Технології середньої освіти: методика навчання
- Переддипломна практика
Фінансування підготовки здобувачів вищої освіти: за кошти фізичних та юридичних осіб (на умовах контракту).