У форумі взяли участь: Президент України Володимир Зеленський, перша леді Олена Зеленська, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, представники Міністерства розвитку громад і територій, члени Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, представники Національної академії педагогічних наук (на чолі з президентом Василем Кременем), Асоціації міст України, директори департаментів освіти і науки облдержадміністрацій (департамент Дніпропетровської ОДА представляв директор Олексій Полторацький) та освітяни України. Участь у заході взяв і ректор Дніпровської академії неперервної освіти Віктор Сиченко. Також долучитися до онлайн-трансляції заходу могли усі бажаючі на сторінках МОН у YouTube та Facebook.
Президент України Володимир Зеленський анонсував створення Ради з розвитку загальної середньої освіти при Президентові. Він також пообіцяв освітянам, що в його особі українська освіта матиме «надійного союзника та лобіста». Запевнив, що буде продовжено будівництво сучасних шкіл в усіх регіонах України. Також Керманич України акцентував увагу на необхідності підтримки обдарованих і талановитих дітей, з цією метою нещодавно ним підписаний указ щодо заснування низки стипендій та премій Президента для обдарованих дітей, а також гранти на навчання у провідних країнах світу.
«Важливим напрямком для нас сьогодні є також професійна та професійно-технічна освіта. За ці роки про неї фактично забули і, можна сказати, майже зруйнували. Як наслідок, сьогодні нашій країні катастрофічно бракує кваліфікованих робочих кадрів. Тож спільно з представниками цієї ланки була створена стратегія й розпочато відродження професійної освіти в Україні», – розповів Володимир Зеленський.
Щодо вищої освіти, то, відповідно до указу Президента, Уряд готує стратегію її розвитку на наступні 10 років, державну програму з відновлення та розбудови мережі студентських гуртожитків, а також план популяризації освіти в Україні серед іноземців.
Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет презентував стратегію розвитку освітньої галузі на 2021 рік. Він акцентував увагу на продовженні реформування освіти і, серед іншого, розповів про досягнення. Зокрема, було затверджено нову редакцію базового компонента дошкільної освіти.
«Головна мета державної політики у цій сфері – забезпечення доступної і якісної дошкільної освіти, яка є стартовою платформою для особистісного розвитку дитини та підготовки її до навчання в Новій українській школі», – зазначив Сергій Шкарлет під час виступу на форумі.
Також затверджено державний стандарт базової середньої освіти. Виділено 600 мільйонів гривень на закупівлю шкільних автобусів. Триває реформа «Нова українська школа». Найкращі учасники зовнішнього незалежного оцінювання отримуватимуть президентську стипендію – 10 тисяч гривень. Також найкращі учні одержать гранти Президента України на навчання за кордоном. Збільшено кількість шкіл, які мають підключення до мережі Інтернет.
Про законодавчий аспект реформи освіти розповів голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак.
Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов спільно з головою Державної служби якості освіти України Русланом Гураком та виконавчим директором Асоціації міст України Олександром Слобожаном провели панельну дискусію «Забезпечення доступної та якісної освіти в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи».
«Задля організації освітнього процесу в закладах освіти, задоволення потреб дітей школи і громади повинні мати дієві, надійні та узгоджені інструменти, створені на основі спільних принципів і цінностей», – зауважив Руслан Гурак. – Одним з таких інструментів є методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах, розроблені Державною службою якості освіти».
На секційних засіданнях розглядалися такі питання:
1. Освіта в територіальних громадах «Організація освітнього процесу в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи» (доповідач – заступник Міністра освіти і науки України В.Рогова).
2. Досвід міста Києва «Модернізація шкільного харчування та цифровий освітній простір міста Києва» (директор департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради / Київської міської державної адміністрації / О.Фіданян).
3. Післядипломна педагогічна освіта «Ключові проблеми післядипломної педагогічної освіти та варіанти їх вирішення» (в.о. директора державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Є.Баженков).
Наприкінці заходу для учасників були проведені майстер-класи «Фінансова грамотність у цифровому світі», «Діджитал- та VR-технології в освітньому процесі», Онлайн-інструменти гейміфікації освітнього процесу» і «Концепція старт-харчування школярів: синергія кулінарних традицій та інновацій».
Метою проведення Партнерського форуму було визначення стратегічних цілей розвитку освіти в період проведення адміністративно-територіальної реформи й децентралізації влади в Україні, обговорення найбільш актуальних питань реформування галузі. Також на заході відбулися підписання меморандумів про співпрацю МОН України із НАПН України, між Уповноваженим із захисту державної мови та Радою директорів інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Відео-трансляцію форуму можна переглянути за посиланням – https://youtu.be/QLGkzN602n8