- Деталі
- Перегляди: 3052
Бібліотека Дніпровської академії неперервної освіти
Бібліотека Академії є одним із структурних підрозділів Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради», який співпрацює з кафедрами та факультетами закладу.
Діяльність бібліотеки ґрунтується на положеннях Конституції України, Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», Про бібліотеки та бібліотечну справу», «Про національну програму інформатизації», нормативно-правовими актами чинного законодавства України з питань освіти і науки, також керується рекомендаціями Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського (ДНПБ України), статутом і правилами внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу та Положенням про бібліотеку.
Бібліотека спрямовує свою діяльність на виконання наступних завдань:
- інформаційне забезпечення навчального процесу Академії та коледжу;
- інформаційно-бібліографічне супроводження наукових досліджень професорсько-викладацького складу, наукової діяльності студентів, магістрів та бакалаврів, вчителів які дистанційно проходять курсову підготовку;
- продовження розпочатої роботи над створенням електронного Репозитарію Академії «eCIHE«DACE».
В рамках своєї діяльності бібліотека працює над наступними проєктами:
- проведення соціологічного дослідження «Задоволення інформаційних потреб професорсько-викладацького складу академії»;
- бібліотечно-бібліографічні та соціологічні дослідження, просвітницько-виховної роботи серед студентів та вчителів курсової підготовки;
- функціонування комплексної системи бібліотечно-бібліографічних послуг, (зокрема, присвоєння навчальним посібникам, монографіям, авторефератам дисертацій, науковим статтям кваліфікаційних індексів за таблицями УДК (Універсальної десяткової кваліфікації), створення інформаційних продуктів для забезпечення навчальних та наукових потреб користувачів академії;
- інформаційна підтримка проєктів Академії, таких як: STEM-освіта, НУШ, штучний інтелект в освіті;
- запровадження системи вибіркового розповсюдження інформації (ВРІ) для керівництва Академії, кафедр та науковців Дніпровської академії неперервної освіти та доставка документів на персональні комп’ютери користувачів;
- підвищення інформаційної культури та адаптація бібліотечних працівників до умов інформаційного середовища під час воєнного стану.
Згідно угоди та в рамках проєкту «Вікно в Америку» бібліотека співпрацює з Дніпропетровською обласною універсальною науковою бібліотекою Первоучителів слов`янських Кирила і Мефодія. З 2018 року відкритий доступ до наукометричних баз даних WEB OF SCIENCE та SCOPUS..
Правила користування бібліотекою
Працівники бібліотеки
Працівники бібліотеки
|
ФУРМАН Ірина Миколаївна,
завідувач бібліотеки
Телефон: (056) 732-09-21
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
|
|
МІРОШНИЧЕНКО Олена Олегівна,
бібліотекар читального залу
Телефон: (056) 732-09-21
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
|
|
САВЕНКО Алла Вікторівна,
фахівець бібліотеки
Телефон: (056) 732-09-21
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
|
АНТОНЕНКО Надія Олександрівна,
фахівець читального залу
Телефон: (056) 732-09-21
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
|
|
КОЛОМІЄЦЬ Надія Миколаївна,
бібліотекар Е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. |
|
КАРПО Тетяна Миколаївна, бібліотекар Е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. |
Історія заснування
Історія заснування
Історія заснування обласного наукового бібліотечно-інформаційного центру бере свій початок з 1939 року. Саме в цей час починає формуватися фонд бібліотеки, яка стає структурним підрозділом Дніпропетровського інституту удосконалення вчителів. На той час важливу роль в освіті Дніпропетровщини та курсовій перепідготовці вчителів відігравала саме бібліотека. Вона мала досить якісний фонд, в якому були зосередженні праці відомих вчених середини ХІХ і початку ХХ століття. Цей унікальний фонд зберігся і в роки окупації під час Другої світової війни (1941–1945 рр.). Раритетні видання і по сьогоднішній день зберігаються у фондах обласного наукового бібліотечно-інформаційного центру.
За рішенням дирекції інституту з 1945 року бібліотека виступає у ролі пересувної бібліотеки. І відтоді освітяни Дніпропетровщини мають можливість користуватися бібліотечним фондом на місцях.
На той час особливим питанням в освіті було підвищення ідейно-політичного рівня, удосконалення загально педагогічної і методичної підготовки, спрямованої на забезпечення ідеологічного курсу. Такий процес уніфікації та ідеологізації продовжувався в післявоєнний період на протязі десятків років.
Бібліотека відігравала значну роль у цьому процесі: проведення масових заходів з урахуванням ідеологічної політики, організація довідкової роботи, бібліографічні огляди нової літератури, планове поповнення літературою бібліотечного фонду. Створюються умови для роботи у читальному залі бібліотеки.
Головними завданнями з розвитку бібліотеки керівництвом тодішнього інституту було визначено: каталогізацію бібліотечних фондів, організацію роботи бібліотеки в напрямку популяризації літературних новин (рекомендовані списки, виставки новинок), планове поповнення бібліотечних фондів та добір літератури.
Значною подією для інституту того часу було проведення обласної науково-педагогічної виставки. Вона була і змістовно, і естетично-оформлена на високому рівні, а головне – виставку відвідав і дав схвальну оцінку Міністр освіти П.Г.Тичина.
Бібліотека інституту продовжує швидко розвиватися. Приймаються майно та книги від обласних методичних кабінетів, дошкільних установ і дитячих будинків. Перебудовується робота бібліотеки з метою забезпечити обслуговування навчальною літературою вчителів курсів.
З 1965 року набуває широкого розмаху прагнення вчителів оволодіти навчальною технікою. Життя вимагало зміни в системі навчання й виховання підростаючого покоління. Значна робота проводиться з поліпшення складу бібліотечного фонду та його укомплектації й доповнення новою сучасною літературою.
Зусиллями керівництва інституту в 1966 році заклад одержує нове приміщення колишньої залізничної школи №30, а в окремому будинку розміщується бібліотека, що мала тепер читальний зал і книгосховище.
В 1967-1970 роках приділяється велика увага удосконаленню курсової перепідготовки в плані індивідуального підходу до слухачів курсів, а також диференціації. Бібліотека отримує нову наукову та методичну літературу. Постійно проводяться бібліографічні огляди нової літератури, книжкові виставки, тематичні вечори, семінари для бібліотекарів області.
З метою подальшого поліпшення фахової кваліфікації працівників районних методичних кабінетів інститут організовує дворічну школу методиста. Заняття проводяться раз на чверть протягом трьох днів. Бібліотека інституту надає допомогу у підготовці написання доповідей, семінарських та практичних занять, готує огляди нової літератури, книжкові виставки за темами семінарів. Бібліотечні працівники допомагають у написанні рефератів.
Початок 70-х років знаменується впровадженням у практику роботи шкіл нових підручників, програм і навчальних планів. Дніпропетровський інститут удосконалення вчителів стає опорним в рецензуванні нових підручників з математики, фізики, історії та суспільствознавства, української мови та літератури, біології, початкових класів. Пріоритетними напрямками в піднесенні якості навчання стає комплексний підхід у вихованні та підготовці учнівської молоді до праці. «Навчаючи, виховуй!» - такий головний девіз виразно зазвучав з усіх трибун обласних і районних нарадах, шкільних педагогічних рад. Бібліотека готує книжкову виставку: «Вихованню-комплексний підхід», «Новинки педагогічної літератури». Також формує фонд художньої літератури, програмними та рекомендаційними виданнями, методичною та педагогічною літературою. Бібліотечні працівники започатковують нові форми роботи: дні інформації, дні спеціаліста, групове та індивідуальне інформування.
1978 рік знаменний тим, що повністю завершився перехід до здійснення в країні обов'язкової середньої освіти. В цьому ж році було введено в школах безкоштовне користування підручниками. Накопичувався бібліотечний фонд підручників у шкільних бібліотеках і бібліотеці інституту. Щорічно бібліотека опрацьовувала тематичні плани видавництв, самостійно замовляла методичну та наукову літературу згідно планів видавництв, та на основі опрацьованих планів отримували книги. Разом із співробітниками методичних кабінетів складалися бібліографічні списки нової літератури з питань педагогіки, психології та авторських методик. До кожного потоку курсів бібліотека готувала обов'язкову літературу для підготовки слухачів до семінарів, конференцій, педагогічної практики, заліків.
Початок 1980 року – це період позначений системним підходом працівників інституту в розв'язанні головних завдань в плані підвищення ідейно-політичного рівня, професійної майстерності педагогічних кадрів. Кожний з етапів закінчувався проведенням підсумкових педагогічних читань, як в районному, так і в обласному масштабі з практичним висвітленням роботи кращих вчителів, вихователів чи керівників шкіл. Проводились науково-практичні конференції, на яких крім досвіду роботи, розглядались виступи науковців певних проблем. Бібліотека організовує активну допомогу вчителям, які підвищують кваліфікацію заочно та готує рекомендаційні списки, надані в ході атестації. Ведеться картотека «Адреси передового досвіду»", з досвіду роботи кращих вчителів області.
У 1984 році розпочинається будівництво нового приміщення інституту, а вже у 1985 році монтажні роботи були закінчені. Кожний кабінет інституту отримав світлу і простору кімнату. Бібліотека отримала аудиторну кімнату на першому поверсі. І починається нове життя… Поліпшується матеріальна база (нові стелажі, новий каталог), починається досить складна інвентаризація бібліотечного фонду, списання застарілої літератури. У цьому допомагають усі працівники інституту та слухачі курсів.
Бібліотека систематично опрацьовує тематичні плани видавництв та комплектує фонд якісною літературою. Розпочинає роботу по зосередженню уваги слухачів курсів на книгах, статтях, методичних рекомендаціях пов'язаних з теорією та практикою реалізації реформування школи, новаторським досвідом, розвитком творчих пошуків вчителів. Значна увага приділяється масовим заходам, оглядам нової літератури, циклам оглядів нової літератури, «школи методиста», читацькі конференції, вечори-зустрічі з письменниками.
Життя вносило карколомні зміни в розвиток освіти. Початок 1990 року – чітко викристалізувалась ідея створення національної школи. З розбудовою незалежної Української держави змінилися й орієнтири та напрямки освітньої діяльності, змінилися погляди на організацію процесу навчання та ролі бібліотечної діяльності. В період відродження національної культури, духовних та культурних традицій нашого народу бібліотека інституту відіграє значну роль у культурно-просвітницькій діяльності, підвищенні науково-методичного та педагогічного рівня вчителів.
Бібліотека у середині 90-х років має читальний зал на 46 місць, абонемент та книгосховище. Бібліотечні працівники популяризують педагогічну літературу різними формами та методами, сприяють самоосвіті педагогів. Свою діяльність координують з діяльністю кафедр та кабінетів інституту.
Постійно надаються консультації шкільним бібліотекарям, керівникам районних методичних об'єднань, інспекторам бібліотечних фондів з питань: програмно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу; нетрадиційних підходів до виконання традиційних і нових форм індивідуальної, групової та масової роботи з учнями; ведення обліку шкільної документації, атестування шкільних бібліотекарів на курсах підвищення кваліфікації; вивчення кращих досвідів роботи бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів.
Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указу Президента України «Про заходи щодо розвитку складової глобальної інформаційної мережі Internet та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні», Положення «Про мережу освітянських бібліотек МОН України та АПН України», згідно з наказом управління освіти і науки обласної державної адміністрації у 2003 році на базі бібліотеки тоді вже Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти створено обласний науковий бібліотечно-інформаційний центр (ОНБІЦ). Підрозділ укомплектовано новою комп'ютерною технікою. Розроблено та затверджено Положення про ОНБІЦ, його структуру та штатний розклад.
Такий крок в інноваціях дозволяє автоматизувати роботу книгозбірні, спростити для користувача пошук інформації, отримати будь-які публікації в електронному вигляді, а також об'єднати друковані ресурси всіх загальноосвітніх навчальних закладів в єдину мережу.
Згідно з Положенням «Про мережу освітянських бібліотек» бібліотеки інституту післядипломної педагогічної освіти виконують функції регіональних обласних науково-методичних центрів для освітянських бібліотек усіх типів і видів відповідного регіону. ОНБІЦ надає науково-методичну допомогу бібліотекам загальноосвітніх навчальних закладів області.
З 2004 року створюється електронний каталог та база даних бібліотеки; системи обслуговування віддалених користувачів (факс, INTERNET); галузеві бази даних: учбової, методичної та нормативно-правової літератури. Забезпечується поточна інформатизація системи освіти нормативно-правовими документами. На курсах підвищення кваліфікації бібліотечних працівників проводиться навчання по опануванню роботи в ліцензійній програмі IRBIS 32. Започатковується дистанційне обслуговування користувачів через мережу INTERNET. Проводяться соціологічні дослідження серед бібліотечних працівників загальноосвітніх закладів та вчителів області серед читачів щодо їхніх інтересів. Постійно надається оперативна інформація для вчителів загальноосвітніх закладів про надходження нової літератури. Рекомендаційні списки літератури до знаменних і пам’ятних дат розміщуються на сайті інституту. Вивчається передовий досвід загальноосвітніх бібліотек регіону.
З 2017 року обласний науковий бібліотечно-інформаційний центр є структурним підрозділом комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» та який забезпечує літературою та інформацією навчально-виховний й науковий процес вищого навчального закладу.
З 2018 року працівниками центру впроваджується перехід на класифікаційну системи УДК (Універсальна десяткова класифікація) з системи ББК (Бібліотечно-бібліографічна класифікація). Співробітники центру безкоштовно надають послугу з присвоєнням навчальним посібникам, дисертаціям, монографіям, авторефератам, науковим статтям класифікаційним індексів за таблицями УДК (Універсальної десяткової класифікації).
У 2020 році працівники центру розпочали роботу над створенням електронного Репозитарію Академії «еCIHE«DACE».
Після оголошеного воєнного стану працівники центру розпочали роботу по вилученню з фонду радянської, російськомовної літератури т книжок, виданих в росії. Списані книги вилучено з облікових форм роботи, традиційного каталогу, електронної бази даних.
Відповідно до рішення Вченої ради від 02.09.2024 року відбулось перейменування Обласного наукового бібліотечно-інформаційного центру (ОНБІЦ) в бібліотеку Дніпровської академії неперервної освіти, з подальшим приєднанням бібліотеки Дніпровського фахового педагогічного коледжу.
Рекомендаційні списки літератури
Рекомендаційні списки літератури
Пропозиція бібліотеки щодо поповнення фондів шкільних бібліотек закладів загальної середньої освіти довідковою, художньою та краєзнавчою літературою
Бібліотечний фонд сучасного навчального закладу має складатися з:
- художньої літератури у достатній кількості для забезпечення виконання чинних навчальних програм з української, зарубіжної літератури, літератури національних меншин відповідно до робочого навчального плану;
- художньої літератури поза навчальною програмою;
- наукової, науково-популярної, публіцистичної літератури;
- довідкової літератури: словники перекладні – 1 примірник на 5 студнтів (з кожної іноземної мови згідно з навчальним планом);
- тлумачних, орфографічних словників, словників іншомовних слів (українською мовою) – 5 примірників кожного;
- періодичних видань: газета «Освіта України», «Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України», методичні видання (журнали, газети) з кожного предмета – 1 примірник.
Золотий рекомендаційний список літератури для дітей та юнацтва (пропозиції Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва)
Бібліотечному фахівцю
Бібліотечному фахівцю
Нормативно-правові документи:
- Конституція України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141) http://zakon2.rada.gov.ua
- Закон України Про освіту (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380) http://zakon2.rada.gov.ua
- Закон України Про вищу освіту (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст. 2004) http://zakon3.rada.gov.ua
- Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 23, ст. 158) http://zakon3.rada.gov.ua
- Закон України Про загальну середню освіту (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, № 28, ст. 230) http://zakon2.rada.gov.ua
- Закон України Про місцеве самоврядування в Україні (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 24, ст. 170) http://zakon0.rada.gov.ua
- Закон України Про інформацію (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 48, ст. 650) http://zakon3.rada.gov.ua
- Закон України Про захист персональних даних (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, № 34, ст. 481) http://zakon3.rada.gov.ua
- Закон України Про бібліотеки і бібліотечну справу http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-вр
- Закон України Про припинення використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації та впровадження Універсальної десяткової класифікації http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/177-2017-п
- Кодекс законів про працю України (Затверджується Законом № 322-VIII від 10.12.71 ВВР, 1971, додаток до № 50, ст. 375)http://zakon5.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти http://zakon2.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищ http://zakon0.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти http://zakon5.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про ліцензування освітніх послуг http://zakon0.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про деякі питання реалізації статті 54 Закону України Про вищу освіту http://zakon2.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про документи про вищу освіту (наукові ступені) державного зразка http://zakon5.rada.gov.ua
- Постанова Кабінету Міністрів України Про створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти http://zakon2.rada.gov.ua
- Розпорядження Кабінету Міністрів України Про схвалення Стратегії розвитку бібліотечної справи на період до 2025 року “Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України” http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/219-2016-р
- Концепція нової української школиhttps://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
- Наказ Міністерства культури України Про внесення змін до Типових правил користування бібліотеками в Україніhttp://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0635-17
- Наказ Міністерства культури і туризму України Про затвердження Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондахhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07
- Наказ Міністерства культури і туризму України Про затвердження методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних фондівhttp://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MUS7440.html
Ресурси
Ресурси
Станом на 01.01.2024 року фонд бібліотеки складає 71255 примірників книг. Література ґрунтується за такими розділами: наукова, науково-педагогічна, спеціальна педагогічна, психолого-педагогічна, методична, художня, довідкова та ін. У фонді бібліотеки зберігається 9375 примірників періодичних видань українською та іноземними мовами. Інформаційні ресурси бібліотеки формуються відповідно до фахових інформаційних потреб користувачів (науковців, працівників освітніх установ, здобувачів освіти, бібліотечних працівників шкіл, інші) та складаються з документів з питань філософії, розвитку вітчизняної та світової педагогічної науки, освіти, менеджменту і маркетингу в освіті, публічного управління, нових педагогічних технологій та інноваційних підходів до професійної підготовки педагогічних кадрів, науково-методичної літератури на допомогу вчителям-предметникам, документів з питань бібліотекознавства, а також енциклопедій та довідкової літератури, художньої літератури, вузівських і шкільних підручників (згідно нормативів інформаційного забезпечення: 1 примірник на 5 студентів).
Електроні ресурси:
- наявність та використання ліцензованої бази даних, «Шбіц-інфо» – 12000 записів за проєктом «Інформаційне забезпечення загальноосвітнього навчального закладу»;
- підключення центру до мережі Інтернет;
- зона WI-FI;
- Web of Science – це пошукова платформа компанії, що поєднує реферативні бази даних публікацій у наукових журналах та патентів, в тому числі бази даних, що враховують взаємне цитування публікацій;
- Scopus – бібліографічна і реферативна база даних.
НАВІГАТОР ІНТЕРНЕТ РЕСУРСІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ»
- http://global-national.in.ua/pro-zhurnal глобальні та національні проблеми економіки
- http://www.economy.in.ua економіка та держава
- http://www.economy.nayka.com.ua ефективна економіка
- http://www.investplan.com.ua інвестиції: практика та досвід
- https://www.problecon.com/main/ проблеми економіки
- http://www.agrosvit.info наукове фахове видання з питань економіки
- http://www.agrovisnyk.org.ua вісник аграрної науки
- http://efaculty.kiev.ua економіка і бізнес
НАВІГАТОР ІНТЕРНЕТ РЕСУРСІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ»
- https://minjust.gov.ua Про відкритість і прозорість діяльності органу виконавчої влади
- https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015#Text Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020»
- https://minjust.gov.ua/m/str_41 Конституційні засади проведення адміністративної реформи в Україні та удосконалення системи органів виконавчої влади
НАВІГАТОР ІНТЕРНЕТ РЕСУРСІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ» (СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ «ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА», «ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА, КОРЕКЦІЙНА ПЕДАГОГІКА»)
- http://novosvit.pp.ua/innovatsiyni-metodinavchannya-u-suchasniy-shkoli/ Інноваційні методи навчання у сучасній школі
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451777 Методологія педагогічного дослідження
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451782 Основи соціально-педагогічної діяльності
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451783 Педагогіка у запитаннях і відповідях
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451781 Основи педагогічної техніки
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451779 Основи педагогічної ергономіки
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451773 Дидактика новітньої школи
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451773-0 Діагностика і корекція «Я-концепції» молодших школярів
- https://textbook.com.ua/pedagogika/1473451769 Вступ до педагогічної професії
- https://textbook.com.ua/psihologiya/1475046927 Основи загальної психології-2. Том II
- https://textbook.com.ua/psihologiya/1473452522 Вікова та педагогічна психологія
- http://dano.dp.ua/attachments/article/1061/Теорія%20і%20практика%20інклюзивної%20освіти%20-%20посібник.pdf Теорія і практика інклюзивної освіти
- http://lib.iitta.gov.ua/719179/1/Інклюзивна%20освіта_від%20основ%20до%20практики.pdf Інклюзивна освіта: від основ до практики
ЕЛЕКТРОННІ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ:
- Електронна бібліотека України
- Електронна бібліотека “Українська література”
- Бібліотека української літератури “УкрЛіб”
- Дитяча публічна онлайн-бібліотека “Читанка”
- безкоштовна онлайн-бібліотека класичної української літератури «Відкрита книга»
- «Бібліотека кошового писаря». Тут Ви можете знайти поезії Т.Шевченка, Л.Українки, М.Рильського та багатьох інших поетів.
- «Дерево казок» - читати та слухати казки (аудіо) різних народів
- Електронна бібліотека «Diasporiana»
- Електронна бібліотека «Культура України»
- `ІЗБОРНИК` Історія України IX-XVIII ст.
- `ІЗБОРНИК` Літопис Руський. Матерiали з iсторiї України.
- Казки для дітей українською мовою
- Електронний репозитарій КНТУ (eaKirNTU)
- UkrReferat.com
- Большая онлайн библиотека e-Reading
- Большая электронная библиотека
- Ізборник — 2002
- Мислене древо (Українські інформаційні ресурси для освіти і науки)
- Поетика: бібліотека української поезії
- Бібліотека української літератури
- Большая электронная библиотека
- Електронна бібліотека "УКРАЇНІКА"
- Діаспоріана — українська діаспорна електронна бібліотека
- Всеукраїнська електронна бібліотека
- Українська технічна література
- Електронна бібліотека Національної академії педагогічних наук України
- Чтиво —вільна онлайн-бібліотека україномовної літератури.
- Книги українською мовою
- е-бібліотека BIBLOS
ЕЛЕКТРОННІ БІБЛІОТЕКИ СВІТУ:
- Електронна бібліотека української літератури Торонтськогго університету (Канада)
- Бібліотека Пенсильванського університету
- Найбільша англомовна база безкоштовних цифрових книг «Internet Archive».
- бібліотека творів класичної літератури
- Free ebooks - Project Gutenberg
- E-LIS — The open archive for Library and Information Science.
- livelib
- Проект «Бібліотека української літератури»
- ИнтерЛит. Международный литературный клуб
- Колекції Гарвардської бібліотеки
- Europeana - європейська електронна бібліотека
- Austrian Newspaper Online — архів історичної австрійської періодики
ЕЛЕКТРОННІ БІБЛІОТЕКИ ЗОБРАЖЕНЬ/ВІДЕО:
- Фотобанк стокових фотографій, векторів та відео
- StockSnap - бібліотека фотографій природи та шаблонів для додатків
- Фотобанк якісних фотографій
- Фотосток зображень їжі та продуктів харчування
- Нью-Йоркська публічна бібліотека (понад 180 000 сканів та фотографій)
- Світова цифрова бібліотека (понад 12 000 зображень)
- Британський музей (4 500 зображень)
- Old Book Illustrations (понад 1000 книжкових ілюстрацій XVIII–XX ст.)
- Британська бібліотека (понад 1 000 000 зображень, мап, малюнків, рукописних листів, ілюстрацій, коміксів, карикатур, постерів)
- База історичних зображень (фотографії та малюнки з понад 600 млн. книжкових сторінок, відсканованих в бібліотеках світу)