Дійсно, учителеві необхідно знати свої сильні і слабкі сторони для постійної побудови шляху особистісного зростання, яке є неодмінною умовою досягнення професіоналізму.
Але як досягти професіоналізму? Як знати про те, що ти вже на вищому щаблі? Хто тобі повідомить, що ти вже майстер своєї справи? …Шкода, що такого тестера чи таймера досконалості немає… Але кожен вчитель має отой внутрішній педагогічний саморегулятор, який спрацьовує і забезпечує професійно педагогічну значимість… І кожен вчитель для себе визначає туди шляхи-дороги.
КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» дбає про систему постійної науково-методичної підтримки професійного розвитку вчителя, запроваджуючи такі форми роботи, які б спонукали його до творчості, пошуку, самоосвіти, самовдосконалення.
З цих рушійних питань 25 квітня навчально-методичною лабораторією соціально-гуманітарних дисциплін кафедри соціально-гуманітарної освіти було проведено обласний семінар для методистів історії та правознавства методичних служб області та керівників міських, районних, територіальних методичних об’єднань вчителів історії та правознавства на тему: «Розвиток творчого потенціалу особистості педагога шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій».
Важливе значення для професійного зростання вчителя на семінарі мало оволодіння передовим педагогічним досвідом, яким ділились Власова Наталія Сергіївна, вчитель історії вищої категорії, призер фінального етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016» в номінації «Історія» (2 місце у всеукраїнському вимірі), Чернобай Наталія Анатоліївна, вчитель історії вищої категорії середньої загальноосвітньої школи №15 та учні 10-11 класів.
Протягом професійного дня вчителі історії, учасники семінару із різних куточків Дніпропетровщини, представники методичних служб регіону були на уроках з історії у 10-11 класах, брали участь у педагогічних майстер-класах, де знайомилися з інноваційними освітніми технологіями, такими як: перевернуте навчання, мобільне навчання з використанням гаджетів і програми “Master Tool”, створювали і зберігали зображення та текст, які утворюють шаблон коміксу, використовували QR-коди, які надавали доступ до «закодованої» історичної інформації, під час уроків разом з учнями створювали графічний спосіб передачі інформації – інфографіку та «хмару слів» тощо.
По завершенню семінару я впевнилася, що зацікавити та мотивувати вчителів до постійного професійного розвитку нам вдалося на прикладі вчителя-майстра Наталі Власової, яка вже маючи певні досягнення, не зупинилась на досягнутому, йде далі, шукає свої педагогічні стежки, нові, сучасні, ефективні, практичні. А нам про це говорили схвальні відгуки і учнів і учасників семінару.
Партнерами навчально-методичної лабораторії соціально-гуманітарних дисциплін у проведенні семінару виступили комунальний заклад освіти “Середня загальноосвітня школа № 15” Дніпровської міської ради, Український інститут вивчення Голокосту «Ткума», Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокосту в Україні», Дніпровський будинок мистецтв, Центр позашкільної роботи та дитячої творчості «Альтаїр» (м. Дніпро).
Дякуємо всім за співпрацю з нами та можливість долучитись до вічного: «творити себе»!
Людмила Базилевська,
завідуюча НМЛ соціально-гуманітарних дисциплін