У дошкільному віці діти засвоюють базові цінності про добро і зло, правду і брехню, доброту й жорстокість, жадібність і щедрість тощо.Професійна майстерність педагогів полягає в умінні сформувати в дітей ціннісне ставлення до навколишнього світу, а найперше — до природи, рукотворного світу й людини. Основне завдання педагогів— м’яко скерувати розвиток дітей, аби в майбутньому їхня життєдіяльність і ставлення до оточення базувалися на стійких ціннісних орієнтаціях.
У звіті Попової Юлії Петрівни, заступника начальника відділу освіти департаменту з гуманітарних питань, голови місцевого осередку ВГО «АПДО», визначено такі цінності, які супроводжують дошкільне дитинство, проаналізовано доцільність та ефективність форм роботи, які ми, дорослі, використовуємо для формування цінностей. Педагоги, батьки та управлінці міста Кам’янське висловили своє бачення освітніх заходів, що сприяють формуванню цінностей, які обрані як пріоритетні, і розмірковують над питанням: чого не вистачає сучасній дошкільній освіті, щоб формування цінностей дошкільного дитинства було пріоритетним?
Від того, наскільки кожен з нас усвідомить сутність, важливість та глибину цінностей демократії, залежатиме те світло, яке виведе нас на новий рівень: вільна людина – розвинене громадянське суспільство – сильна держава.