Це своєрідний виклик часу для всіх нас. Вчимось реагувати і на нього. Тому, 23 жовтня 2018 року навчально-методичною лабораторією соціально-гуманітарних дисциплін Дніпровської академії неперервної освіти на семінар-тренінг було запрошено вчителів освітньої галузі «Суспільствознавство», що викладають інтегрований курс «Громадянська освіта» у 10 класі за підручником, розробленим авторським колективом Всеукраїнської Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба».
Завдячуючи Всеукраїнській асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», двадцять вчителів Дніпропетровщини із м. Дніпра, Кривого Рогу, Кам’янського, Нікополя, Синельникового, Покрова, Тернівки та деяких сільських районів (Дніпровського, Криворізького, Криничанського, Магдалинівського, Новомосковського, Петропавлівського, Томаківського) і декількох територіальних громад мали можливість ознайомитися із особливостями викладання різних розділів нового курсу, сформувати конкретні практичні навички та професійні знання, оволодіння якими дасть змогу кожному із учасників тренінгу запроваджувати у освітній процес методичний інструментарій, спрямований на формування учнівської громадянської компетентності.
З вчителями працювали досвідчений майстер-тренер від Української Гельсінської спілки з прав людини, співавтор розділу ІІ «Права і свободи людини» підручника з громадянської освіти Олександра Козорог та вчитель-практик, вчитель історії вищої категорії КЗ «СЗШ № 20 ім. О.І. Стовби» м. Кам’янське, тренер Ольга Гончар, яка апробувала підручник. Тренери наголошували на 3 «Д» демократії: «думаємо», «дбаємо», «діємо», що є заглавними у змісті цього курсу і передбачають тривимірну перспективу громадянської компетентності. Ними також було висвітлено деякі теми, запитання та приклади, що стануть помічниками для вчителів на уроках з громадянської освіти.
Разом з тим, на тренінгу вчителі мали змогу напрацювати поведінкові моделі і навички до конкретних тем курсу, через проведені практичні мотиваційні вправи побачити їх ефективність, спрогнозувати навчальну результативність, обговорити методики оцінювання знань і досягнень учнів, врешті-решт, віднайти найбільш оптимальні педагогічні форми та методи для успішної реалізації завдань курсу «Громадянська освіта».
Окрім цього, присутнім на тренінгу було представлено онлайн-платформу курсу з громадянської освіти, котра розміщена на сайті (http://www.citizen.in.ua). Вчителі обговорили специфіку роботи з Інтернет-ресурсом та можливості залучення до неї школярів.
По завершенню тренінгу його учасники отримали методичну літературу від Всеукраїнської Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба» та корисні покрокові поради від тренерів для подальшої спільної роботи з питань викладання курсу.
Сподіваємось, що такі види роботи, які визначають ефективність освітнього процесу у школах області, у співпраці кафедри соціально-гуманітарної освіти із громадськими та освітніми організаціями і авторськими колективами, стануть традиційними. Успіху всім нам!