Заявленою темою «Зорієнтованість шкільного курсу «Громадянська освіта» на набуття учнями конструктивної взаємодії та комунікації» організатори семінару намагались надати методичну допомогу вчителям інтегрованого курсу «Громадянська освіта» Дніпропетровщини (учасників семінару було 37) з питань ефективної та якісної організації навчального процесу в умовах оновлення програм.
Вчителями м. Синельникове під час проведених показових уроків з інтегрованого курсу було продемонстровано різноманітні форми конструктивної взаємодії з учнями через:
- ставлення учнів до сучасних суспільних та шкільних проблем і готовності брати участь у їхньому розв’язанні (тема «Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність», тема «Сталий розвиток» ізрозділу «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту», тема «Школа-простір демократії», тема «Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти»);
- реалізацію наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» (дослідницькі роботи учнів, роботи в групах, соціальні проекти, партнерський діалог, створення газети, вирішення навчальної проблеми тощо);
- роботу Синельниківського міського методичного об’єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін (форма роботи – (не)конференція miniEdCamp).
Хочеться відмітити, що потенціал шкільного курсу «Громадянська освіта» у 10 класі величезний, а творчі можливості вчителя цього курсу ще більші, бо вони полягають у професійному вмінні вчителя на уроці розвинути та соціалізувати особистість, сформувати їх національну самосвідомість, громадянську позицію, загальну культуру, світоглядні орієнтири, критичне мислення, творчі здібності, дослідницькі та аналітичні навички, навички життєзабезпечення та інше.
Курс «Громадянська освіта» передбачає формування громадянської ідентичності особистості на різних рівнях – особистому, сімейному та родинному, рівні навчального закладу, місцевої громади, Батьківщини, світу. І з цих питань учасники семінару отримали від колег із м. Синельникове багато думок у подарунок. Дякуємо їм за це! Семінар був успішним! Про це ствердно говорили всі присутні на ньому!
Висловлюємо щиру вдячність за партнерство та творчу співпрацю у проведенні семінару директору ЗЗСО № 2 Владіміровій Лідії Петрівні, директору ЗЗСО № 5 Макаренко Неллі Михайлівні, методисту міського методичного кабінету Лащенко Людмилі Іванівні, заступнику начальника відділу освіти Савчуку Сергію Васильовичу та начальнику відділу освіти Афанасьєвій Ірині Миколаївні!
Особлива подяка за ресурсну підтримку та професійні рекомендації за темою семінару адресується вчителям, що проводили уроки: Ткач Олені Іванівні, учителю історії закладу загальної середньої освіти № 2, Петренко Раїсі Василівні, учителю історії закладу загальної середньої освіти № 3, Заяц Юлія Володимирівна, учителю історії закладу загальної середньої освіти №6, Ємельянова Світлана Валентинівна, учителю історії закладу загальної середньої освіти № 5, Ушнурцевій Тетяні Михайлівні, вчитель історії закладу загальної середньої освіти № 5, Заяц Юлія Володимирівна, учителю історії закладу загальної середньої освіти № 6.