Програма конференції була надзвичайно насиченою та містила два інформаційні блоки:
Блок 1. «Основні засади освіти дітей з особливими потребами у сучасних умовах». Відкривала роботу блоку Оксана Таранченко – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України доповіддю «Удосконалення професійного інструментарію в освіті дітей з ООП». Спікер зазначила, що під час реалізації нової парадигми освіти дітей з ООП, доцільно використовувати ширші освітні технології, як інструментарій для всіх учасників. Ці технології разом складають потужний і дієвий інструментальний ресурс, що може забезпечити належну якість послуг для дітей осіб з ООП, а також подальший розвиток системи освіти загалом.
В продовження теми повоєнних перспектив була представлена доповідь «Інклюзія породжена війною – виклик чи реалії?» Яни Полупанової – завідувача Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР». Спікер окреслила основні виклики та проблеми у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, які спричинені війною. Акцентувала увагу на каналах подолання стресу та надала посилання на матеріали для допомоги в практичній діяльності, щодо навчання дітей з ООП в умовах воєнного стану.
Світлана Толошна – методист Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Академії розповіла про «Умови ефективності дистанційних корекційно – розвивальних занять» та наголосила на моделях дистанційних корекційно-розвивальних занять сьогодення.
Блок 2. «Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти Дніпропетровщини». Блок містив практичну значущість, адже було представлено передовий педагогічний досвід у роботі з дітьми з ООП виступами директорів ЗЗСО та ІРЦ, провідних фахівців:
Мартинець Світлани Валеріївни – директора Комунальної установи «Криворізький інклюзивно-ресурсний центр №2» Криворізької міської ради. «Інклюзивний простір Криворіжжя»;
Нагай Людмили Володимирівни – директора Комунального закладу «Ліцей №3» Кам’янської міської ради. «Особливості та реалізація корекційних методик для дітей з особливими освітніми потребами дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах дії воєнного стану»;
Четверик Тетяни Анатоліївни – асистента вчителя класу з інклюзивним навчанням КЗО НВО №28 «Досвід впровадження інклюзивного навчання Комунального закладу освіти «Навчально-виховне об’єднання №28 «гімназія-школа I ступеня – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) – центр позашкільної роботи» Дніпровської міської ради»;
Корольова Микити Георгійовича – практичного психолога КЗО «СЗШ №75». «Успішний приклад роботи практичного психолога з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану».
До заходу долучилось понад 200 учасників. Всі вони отримали сертифікат на 2 год / 0,06 (ЄКТС).
Із матеріалами регіональної конференції можна ознайомитись у вкладенні.
Повний запис конференції всі зацікавлені можуть знайти на ютуб-каналі Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради за посиланням: