29 травня 2023 року Комунальним закладом вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР» за участю спеціалістів Відділу освіти осіб з порушенням слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, було організовано та проведено Науково-методичну конференцію «Освіта осіб з порушенням слуху: сучасніть та перспективи».
Программа конференції була надзвичайно насиченою та містила два інформаційні блоки:
Блок 1. Основні засади освіти дітей з порушенням слуху у сучасних умовах.
Даний блок налічував виступи трьох спікерів. Відкривала роботу блоку Оксана Таранченко – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України з доповіддю «Нова вісь координат для трансформації освіти дітей з ООП», де презентувала нове бачення освітніх технологій, як спільного інструментарію для всіх учасників освітнього поля та окреслила пріоритетні позиції на найближчу перспективу повоєнної відбудови.
Продовжила роботу блоку Валентина Жук – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України доповіддю «Формування слухомовленнєвих навичок у дітей з порушенням слуху: особливості педагогічної роботи». Було розкрито основні аспекти корекційно-розвиткової роботи із слухопротезованою дитиною, наголошено що кінцевий результат, а відповідно і мета кохлеарної імплантації глухої дитини раннього віку полягають в тому, щоб за допомогою кохлеарного імпланту та корекційно-розвивальних занять вона навчилася розуміти мову оточуючих, розмовляти, використовувати мову для спілкування та пізнання оточуючого світу і завдяки цьому розвивалася як чуюча дитина.
В продовження теми заходу була презентована доповідь Світлани Толошної – методиста Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР» «Адаптивна фізична культура дітей з порушенням слуху». Проаналізовано основні напрямки роботи з дітьми з порушенням слуху та наведено приклади вправ та ігор для практичного використання на уроках фізичної культури або занять з лікувальної фізичної культури.
Участь в розкритті теми блоку взяли Світлана Литовченко, Віталій Литовченко, Володимир Шевченко.
Блок 2. Сучасні тенденції та технології освіти дітей з порушенням слуху.
Робота блоку розпочалася з доповіді «Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини з порушенням слуху в ІРЦ – теоретичні основи та практичні аспекти» Яни Полупанової – завідувача Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР». Окреслено складові успіху розвитку дитини з порушенням слуху, деталізовано організацію процесу комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з порушенням слуху в ІРЦ .
Вовченко Ольга – доктор психологічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Представила доповідь «Сон за умов війни» в якій було розкрито важливість сну для людського організму за умов воєнного стану та надано загальні рекомендації для оптимізації сну дітей з порушенням слуху.
Завершав роботу блоку Микита Корольов – методист Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР» з доповіддю «Психологічні особливості дітей з порушенням слуху та їх класифікація», в якій була представлена актуальна інформація про закономірності психічного розвитку дітей з порушенням слуху.
Також, до обговорення теми Блоку 2 конференції долучилась Віра Литвинова.
В заході взяли участь понад 100 учасників. Всі вони отримали сертифікати на 4 год/0,13 (ЄКТС).
Повний запис конференції всі зацікавлені можуть знайти на ютуб-каналі Дніпровської академії неперервної освіти за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=RYkJuIcur0s