Яким чином психологія впливає на успішність вивчення іноземної мови? Чому методика без розуміння психологічних аспектів не працює? Як зробити навчання мотивуючим і комфортним? Ці та інші питання стали ключовими на обласній конференції «Психологія навчання іноземним мовам», яка зібрала 270 учасників – викладачів, науковців, методистів та вчителів-практиків. До події доєдналися навіть студенти Дніпровської академії неперервної освіти, що засвідчує актуальність теми для майбутніх педагогів. Модератором заходу стала Любов Калита, методист навчально-методичної лабораторії вивчення базових дисциплін.
Ключові спікери та їхні виступи:
- Анна Кирпа, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗВО «ДАНО» ДОР», представила тему «Чому методика без психології не працює? Ключові аспекти для вчителів мов». Пані Анна пояснила, як психологічні фактори можуть як допомагати, так і заважати вивченню іноземної мови, і чому одні учні засвоюють матеріал швидше, а інші стикаються з труднощами.
- Марина Салюк, доцент кафедри психології, кандидат психологічних наук, розкрила «Особливості мотивації учнівства до вивчення іноземних мов». Пані Марина поділилася ефективними підходами до підтримки мотивації учнів, навіть якщо їхній інтерес до навчання знижується.
- Олена Ковальчук, завідувач кафедри психології, доцент, кандидат психологічних наук, розповіла про «Вивчення іноземної мови в термінах психологічного благополуччя». Пані Олена підкреслила, що створення комфортної атмосфери та зниження стресу можуть значно покращити результати навчання.
Учасники конференції активно ділилися своїм досвідом: обговорювали, як мотивувати учнів, як допомагати їм вивчати нові слова, як створювати безпечне середовище, де помилки сприймаються як можливості для зростання. Цікаво, що всі три спікери незалежно один від одного підкреслили важливість помилок як інструменту навчання – і це стало однією з головних думок заходу.
«Ми, вчителі, повинні не лише навчати мови, а й будувати впевненість у наших учнях.
Вони мають знати: помилки – це частина шляху до успіху!» – одна з ключових тез, що прозвучала під час обговорень.
Також конференція стала чудовою нагодою для профорієнтаційної роботи: учасникам було представлено освітні можливості Дніпровської академії неперервної освіти, зокрема перший (бакалаврат) та другий (магістратура) освітні ступені з психології та освітніх, педагогічних наук.
Захід пройшов у дружній і натхненній атмосфері. Це була не просто конференція, а жива платформа для обміну знаннями, підтримки та натхнення.
Ми переконані, що після цієї зустрічі кожен учасник повернувся до своєї аудиторії з новими ідеями, методиками і головне – розумінням, як важливо враховувати психологічні аспекти у викладанні іноземних мов. Адже успіх у навчанні починається з довіри, мотивації та віри у власні сили!
Дякуємо всім учасникам і чекаємо на нові зустрічі!
Із записом конференції можна ознайомитись за покликанням: https://youtu.be/71eD9tgCu8g?si=04hk43WHqwAZ5tNZ