Кожен з цих п’яти учасників має свою унікальну історію успіху, давно є лідером та новатором в своїй школі та територіальній громаді, а тепер його ідеї ще й можуть допомогти у вирішенні нагальних освітніх проблем у викладанні правознавства на теренах області.
Хто вони, ці сміливі і рішучі, професійні та сучасні, котрі готові отримати ще більше публічне визнання та поширити свій досвід серед однодумців?
Переможниця конкурсу:
І місце – Малюк Оксана Володимирівна, вчителькаправознавстваКриворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №120 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.
Уміє виокремити переваги використання інноваційних технологій на уроках основ правознавства, без сучасних гаджетів, мережі Інтернет та соціальних сервісів не уявляє а ні сучасне життя, а ні освітній процес.
Працює над розкриттям особистості учня через застосування та обговорення на уроках права фрагментів відео різних типів, сюжетних фотографій, а також використовує навчальні та презентаційні матеріали учнів у соцмережах та правових відеоблогах. Спонукає учнів свідомо ставити запитання та шукати відповіді щодо ролі права в житті людини. Особливу увагу приділяє правовідносинам, учасниками яких є неповнолітні особи.
Дипломанти обласного конкурсу:
ІІ місце – Підгайний Олександр Сергійович, вчитель правознавства комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №84» Дніпровської міської ради.
Вважає, що цифровізація правознавчих дисциплін та формування критичного мислення, необхідні при оточені нас великим об’ємом інформації та успішно допомагають у формуванні активного і свідомого громадянина України.
Працює над створенням навчальних телеграм-ботів, де має вміщуватись вся необхідна інформація (відеоурок, текст, інтерактивні вправи, тест і т.д.), що надає змогу отримати доступ до навчального матеріалу у будь-який час.
ІІІ місце – Шиманчик Яна Миколаївна, вчителька правознавствакомунального закладу «Мар`є-Дмитрівська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області.
Впевнена, що використання на уроках правознавства технологій роботи офлайн та онлайн, інтерактивних правових квестів, розбір юридичних ситуацій з реального життя у Facebook-групах, у соціальній мережі Tik-tok, залучення до участі на уроках правознавства органів місцевого самоврядування є такими ж ефективними для формування елементів правової культури і правомірної поведінки учнів сільської школи, як і традиційні освітні форми.
Працює над впровадженням інтерактивних сервісів у роботі: Canva, learning.apps, kahoot, classtools, wordwall, Mentimeter, Padlet, Powtoon (створення анімаційних відео) тощо.
Лауреати обласного конкурсу:
Гаврюшина Олена Миколаївна (4 місце),вчителька правознавства комунального закладу освіти «Навчально-виховний комплекс №106» Дніпровської міської ради.
Створює таку систему роботи вчителя правознавства, яка ефективно формує громадянські компетентності в учнівської молоді.
Стверджує, що сучасний урок з правознавства неможливий без уміння вчителя використовувати комп’ютерні технології. Зокрема, працює на платформі office 365, яка зарекомендувала себе як безпечна та така, що відкриває багато можливостей для учасників навчального процесу.
Василюк Інна Іванівна (5 місце),вчителька правознавства комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №1» Дніпровської міської ради.
Основну роботу з правової освіти учнів веде через формування предметних знань та практичних навичок у двох напрямках: урочна та позаурочна діяльність.
Будує уроки правознавства за допомогою інноваційних методів та налагодження комунікації з учнями, поступово і ґрунтовно адаптуючи правові компетентності учнів до зростання особистості.
З огляду на те, що професійний конкурс для цих вчителів став важливим мотиваційним важелем, Дніпровська академія неперервної освіти бажає їм і надалі яскравого горіння, творчого піднесення, душевної рівноваги і ніколи не втрачати вчительського дорогоцінного таланту! Саме це, стимулює та надихає!
Примітка: Декілька етапів пройшли вчителі з правознавства Дніпропетровщини у боротьбі за звання кращого і найбільш професійного педагога. Вони складали іспити онлайн, проводили уроки для незнайомих школярів та обмінювались досвідом. Про те, хто ж переміг в обласному конкурсі «Учитель року – 2022» у номінації «правознавство», в прес-центрі телеканалу «Відкритий» розказали заступник голови журі конкурсу Людмила Базилевська, переможниця обласного конкурсу Оксана Малюк та призер Яна Шиманчик.