22 травня 2024 року Дніпровська академія неперервної освіти провела науково-методичну конференцію «Сервісна підтримка дітей з ООП в кризових ситуаціях». Програма конференції була надзвичайно змістовною та включала два інформаційні блоки: Блок 1. Діти з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів: інноваційні методи роботи. Блок 2. Досвід та перспективи розвитку сервісної підтримки Дніпропетровщини.
Відкривала роботу першого інформаційного блоку Ірина Мойсеєнко, доктор філософії, доцент кафедри загальної та спеціальної Академії, з доповіддю «Формування сенсомоторних компетенцій у дітей з РАС». Спікер закцентувала увагу на особливостях формування сенсомоторних компетенцій.
Продовжила роботу блоку Яна Полупанова, доктор філософії, завідувач Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Академії, представленням доповіді «Сервісна підтримка в системі інклюзивної освіти», яка окреслила основні засади та види сервісної підтримки дітей з ООП. Види сервісної підтримки різноманітні, індивідуально орієнтовані, залежать від рівня розвитку і потреб особистості, але всі ґрунтуються на актуалізації ресурсів особистості і суспільства. Аналіз підходів до визначення їх сутності в системі інклюзивної освіти дав змогу дійти висновку про єдність видів сервісної підтримки у досягненні мети із соціалізації та всебічного розвитку дитини з особливими потребами, оволодіння нею нормами і правилами життя в суспільстві, сприймання нею та оточенням власної самоцінності.
Світлана Косенко, методист Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Академії, ознайомила з доповіддю «Надання першої психологічної допомоги дітям з ООП в кризових ситуаціях», в якій розкрила основні методи надання першої психологічної допомоги дітям з ООП у випадках кризових ситуацій.
Другий блок мав практичну направленість, оскільки містив виступи директорів та фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів Дніпропетровщини ІРЦ, які представили передовий педагогічний досвід у роботі з дітьми з ООП в умовах воєнного стану.
Відкрила роботу інформаційного блоку конференції Олена Демченко, директор Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Солонянської селищної ради, з доповіддю «Практико-організаційні засади психологічного супроводу дітей з ООП (з досвіду роботи)». Спікер проаналізувала модель психологічного супроводу дітей з ООП в умовах воєнного стану, яка розглядається, як багатомодульну систему професійної діяльності групи фахівців ІРЦ і складається із трьох модулів (ресурсність управління, командна взаємодія, психологічна просвіта), пов’язана з ефективною взаємодією з усіма учасниками освітнього процесу шляхом використання засобів діагностики, профілактики та корекційної роботи, психолого-педагогічної просвіти та спрямована на надання допомоги дитині/родині у розв’язанні актуальних проблем.
Мирослава Дзвінчук, фахівець-консультант (вчитель-логопед) Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Нікопольської міської ради, ознайомила з доповіддю «Робота ІРЦ в умовах сьогодення».
Юлія Топка, фахівець-консультант (практичний психолог) Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Магдалинівської селищної ради», ознайомила учасників конференції з доповіддю «Взаємодія батьків та ІРЦ у кризових ситуаціях».
До заходу долучилось понад 980 учасників. Всі вони отримали сертифікати на 6 год / 0,2 (ЄКТС). Повний запис конференції всі зацікавлені можуть знайти на ютуб-каналі Дніпровської академії неперервної освіти за посиланням: https://youtu.be/sZBUsEjc5ck
Посилання на презентацію: Робота ІРЦ в умовах сьогодення
Щиро дякуємо за співпрацю та активність!