8 листопада 2024 року кафедрою загальної та спеціальної педагогіки спільно з ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР за сприяння та підтримки ректора Академії, доктора наук з державного управління, професора, Заслуженого працівника освіти України, академіка Національної академії наук вищої освіти України, академіка Академії політико-правових наук України Віктора Сиченка, був організований та проведений обласний науково-практичний семінар «Інноваційні підходи до навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку» та круглий стіл «Вікові та психологічні особливості дитини з порушенням інтелектуального розвитку».
До заходу долучилося близько 500 педагогічних працівників, серед яких вчителі/вихователі, асистенти вчителів/вихователів класів/груп з інклюзивним навчанням, фахівці-консультанти ІРЦ.
Програма обласного науково-практичного семінару та круглого столу була досить насиченою. Так, спікери, серед яких були: Мойсеєнко І.М, доктор філософії, доцент кафедри загальної та спеціальної педагогіки, Полупанова Я.М, доктор філософії, завідувач РЦПІО, ознайомили зі специфічними закономірностями розвитку, навчання та підтримкою дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах війни.
В продовження теми заходу фахівці-консультанти (вчителі-дефектологи) ІРЦ: Вакула В.М. (КЗ «ІРЦ» Покровської селищної ради) та Тимофієва Т.В. (КЗ «ІРЦ» Петропавлівської селищної ради) розповіли про особливості здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку та особливості корекційно-розвиткової роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку, наголошуючи на методах роботи з дітьми цієї категорії у їхніх закладах.
Не менш цікавими та методично наповненими були доповіді: Ляшенко В.В. (заступника директора з методичної роботи КЗО «Шанс» ДОР) з теми: «Можливості забезпечення освітнього процесу в спеціальній школі», Переверзєвої Ю.І. та Вусікер О.М. (вчителів початкових класів КЗО «Навчально-реабілітаційний центр «Зоряний» ДОР) з темами: «Особливості складання адаптованої освітньої програми для дітей з ООП» та «Навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку: модифікація навчальних програм», в яких, вони поділилися власним досвідом роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку.
Дякуємо колегам та учасникам обласного науково-практичного семінату та круглого столу за їхню активну участь у заході.