Слід зазначити, що учасниками у цій номінації стали не тільки вчителі української мови і літератури, а й учителі зарубіжної літератури, початкових класів, бібліотекарі, які продемонстрували свою майстерність у створенні сценаріїв, відеофільмів, квестів, літературно-музичних композицій, челенджів, творчих проєктів, концепцій виховання нової особистості.
Адже 150-літній ювілей від дня народження Лесі Українки – це унікальна можливість переосмислення творчості, акумуляція культурних сил країни навколо видатної постаті, що здійснила великий суспільний вплив та лишила безцінний творчий спадок, це можливість об’єднання небайдужих людей до прогресивного шляху України та утвердження важливих цінностей для українського народу.
Багато вчителів провели заходи у школах у формі квестів, ігор, гравіконів. У них використано сучасні технології візуалізації навчального контенту, технології дистанційного навчання. Переможцем стала Бєлікова Юлія Юріївна, учитель Дніпровського району, яка створила вебквест «До 150-річчя Лесі Українки», контент якого містить різні форми роботи: короткий опис життєпису Лесі Українки, буктрейлери, відеоматеріали про неї, питання з теорії літератури, картини, тести, пазли, ігри, і все це для зручності в QR – кодах. Але найголовніше у вебквесті, на думку Юлії Юріївни,- це робота в команді. Крім QR- кодів, вона пропонує учням свої віртуальні ігри, які розвивають мислення, творчу уяву, навички вирішувати проблеми, командні якості, відповідальність. Цими матеріалами можна скористатися за покликанням: https://docs.google.com/presentation/d/1qoFJwAG-CCX3VojIv7lfWK4dH1Bv8q_ti8EzCKWYeM4/edit?usp=sharing
Специфічні ознаки сьогодення з дистанційною освітою вивели технології на найбільш рейтингові місця, зробили їх об’єктом особливої уваги вчителів. Треба віддати належне учителям-гуманітаріям, які теж з надзвичайною зацікавленістю опановують інформаційними, комп’ютерними, медіаосвітніми технологіями. У цій номінації найбільше перших місць, бо педагоги підготували не просто матеріали, а готові навчально-методичні посібники. Корзун Катерина Миколаївна, учитель Нікопольської СЗШ №23, переможець обласного етапу конкурсу «Учитель року - 2018», не один рік розробляє і поглиблює тему «Дидактичні можливості мобільних додатків на уроках української мови і літератури» (дивіться матеріали на нашому сайті у розділі «Методичний марафон»); Баховська Олена Йосипівна, учитель Аполлонівської гімназії Солонянської селищної ради, учасник обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2021», пропонує посібник «Застосування додатків Google у моделюванні уроків змішаної форми навчання»; Грицай Ірина Вікторівна та Білокриницька Тамара Іванівна із Новомосковського ЗЗСО №1, готуючись до НУШ, запропонували посібник «Практикуємо успішний урок» з інтеграцією навчального матеріалу; Полянська Анастасія Сергіївна, учитель Павлоградської ЗШ №9 на професійному рівні демонструє «Створення та впровадження мультимедійно-цифрового контенту на уроках української мови і літератури». Та надзвичайно цінний посібник підготувала Беспалько Наталя Вікторівна, учитель Новомиколаївської середня загальноосвітня школа №1 Верхньодніпровської міської ради, «Своєрідність етнокульторологічного підходу до становлення духовної культури особистості в сучасному інформаційно-освітньому просторі», вона поєднала вивчення культурної спадщини українського народу через комп’ютерні програми, додатки, застосунки, соціальні мережі (дивіться посібник у нас на сайті, заходьте на сторінку Беспалько Н.В. у фейсбуці).
Інноваційність учителів української мови і літератури викликає захоплення: вивчаються квест-технології та кроссенси, використовується мобільне навчання та медіаосвітні продукти, застосовуються QR-коди та різноманітні ІКТ, освоюються сервіси Padlet, Kahoot, CLASSTIME тощо. Тож у першій номінації І місць – 5, ІІ – 8, ІІІ – 11.
Номінація методів, прийомів, засобів більш традиційна, але спрямована на пошуки найрезультативніших шляхів формування компетентностей, вона розкрила значні досягнення учителів-філологів. Щербина Ліна Миколаївна (І місце), учитель Першотравенської СЗШ №4, переможець обласного етапу і фіналістка Всеукраїнського етапу конкурсу «Учитель року - 2021» продемонструвала результативність особистісно зорієнтованого навчання (її презентація уже є у нас на сайті у «Методичному марафоні»); Зялик Юлія Олександрівна (І місце), учитель НВК-ліцей №100, за допомогою ігрових методів, методів інтегрованого та інтерактивного навчання прищеплює любов до читання, розвиває ерудицію, навчає вивчати і знати своє, національне, українське, вибудовуючи проєкт «Великі українці». Широкого використання набули методи розвитку критичного мислення, засоби візуалізації навчального матеріалу, методи інтерактивного навчання, прийоми мотивації учнівської діяльності тощо. За результатами оцінювання робіт у ІІ номінації – І місць -2, ІІ – 8, ІІІ – 10.
Фестиваль педагогічної творчості освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2021» продемонстрував мобільність сучасних учителів, їхню готовність до опанування найновішими технологіями, засобами, методами, прийомами; прагнення зробити освітній процес цікавим, насиченим, результативним; в цілому любов до своїх предметів, до читання і небайдужість до того, яким виростатиме наступне покоління українців. Щира вдячність нашим талановитим, творчим, інноваційним педагогам! (У додатках дивіться презентації Зялик Ю.О., Баховської О.Й., Полянської А.С.).
По завершенні підсумкової вебконференції ми отримали щирі слова вдячності за можливість поспілкуватися з інноваційними педагогами від Мар’їної Ольги, Ослюк Тетяни, Щербини Ліни, Жданової Валентини, Зялик Юлії, Полянської Анастасії, Юшманової Оксани, Марчук Анни, Сидоренко Людмили, Левченко Світлани, Євтухової Лідії та багатьох інших. Вивчаймо і впроваджуймо педагогічний досвід учителів Дніпропетровщини!
Зі щирою вдячністю
від імені членів журі фестивалю «EDU_FEST Dnipro-2021»
Сергієнко Антоніна Антонівна, кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗВО «ДАНО» ДОР»