З огляду на умови воєнного стану, коли перед вчителями історії та громадянської освіти постійно постає необхідність пошуку нових шляхів формування національної ідентичності школярів, розвиток національно свідомої особистості є надважливим процесом. Це важливе стратегічне завдання національної безпеки, до якого прикута увага всієї української і світової спільноти, стало проблемою для розкриття її вчителями. Вагомим пошуковим завданням на фестивалі для експертного журі стало віднайти найкращих вчителів історії та громадянської освіти, що зуміли методично правильно та ефективно в умовах дистанційного уроку розв'язати проблему формування національної ідентичності школярів.
А метою проведення методичної онлайн студії стало знайомство спільноти вчителів із переможцями фестивалю, що успішно презентували методику мотивації учнів до більш глибшого усвідомлення себе українцями; що спрямовували відчуття причетності учнів до української культури та до давньої української історії; допомогали школярам за змістом уроку ставати активними носіями української мови, висвітлювали любов до України та говорили про важливість її збереження, як незалежної держави; формували у школярів вміння відчувати свою значущість для України тощо.
Спікери методичної студії на власних прикладах розкривали продуктивне формування національної самоідентифікації учнів на дистанційних уроках історії, ділилися власним досвідом із опорою на результати роботи, а також показали власні професійні здатності у питаннях формування національної самоідентифікації школярів в умовах дистанційного уроку. Методична онлайн студія була успішною такими дослідженнями та презентаціями: тематичні веб-квести, створені засобами інтерактивного плаката (І місце, Малюк О.В., вчителька історії Криворізької гімназії № 98 Криворізької міської ради). Саме вони визначалися як можливими та доцільними цифровими інструментами вчителя у процесі формування національної ідентичності школярів на уроках історії; 2 «чат-боти» та «доповнена реальність» були визначені інноваційно можливими, та як такі, що мають ряд переваг та багато напрямків у використанні на дистанційних уроках для мотивації особистісного національного усвідомлення школярів (ІІ місце, Підгайний О.С., комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 84» Дніпровської міської ради); інтерактивні методики змішаного навчання та проектне навчання для вивчення питання національної ідентичності учнів в умовах сучасних реалій (ІІ місце, Карташова О.Ю., вчителька історії комунального закладу «Тернівського ліцею № 1 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»); ранкові зустрічі у 5 класах НУШ, як ефективні методи та підходи до включення елементів національної культури та історії у ранкові зустрічі з метою зміцнення національної ідентичності (ІІІ місце, Чернявська Ю.О., вчитель історії Ліцею № 9 Павлоградської міської ради); сучасні технічні засоби: освітні програми, сервіси, платформи для роботи в групах, для оцінювання досягнень учнів та рефлексії під час формування національної ідентичності школярів на уроках історії у 9 класі (ІІІ місце, Шиманчик Я. М., вчителька історії відокремленого підрозділу «Науковий ліцей міжнародних відносин ІІ-ІІІ ступенів» Університету митної справи та фінансів»); Jamboard як засіб дистанційного навчання для підвищення мотивації усвідомлення національної індентичності учнів на уроках історії в класі НУШ, (ІІІ місце, Войтович Д.В., вчитель історії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №120 Криворізької міської ради Дніпропетровської області), де автор висвітлив авторську адаптацію вправ з тулбоксу до використання в Jamboard.
Отже, нові методичні знахідки вчителів, цікаве обґрунтування власного педагогічного дослідження, представлення використаних ефективних інноваційних освітніх застосунків, реалізацію конкретних методичних способів та прийомів, практична значущiсть досвіду – це показники, які мають бути важливими складниками навчального процесу у закладах загальної середньої освіти. Людмила Базилевська, завідувачка навчально-методичної лабораторії вивчення базових дисциплін