У квітні-травні 2024 року проходила очно-дистанційна третя Весняна сесія курсів підвищення кваліфікації для вчителів історії та громадянської освіти (Команда UA), вона була зорієнтована на професійний розвиток вчителів на тему: «Пропаганда (в) історії» загальним обсягом накопичувальних навчальних годин: дистанційно – 29, очно – 12. Цей захід проводився у межах спільного проєкту із DVV International Ukraine «Інструментарій для критичного викладання історії».
Кращі учасники дистанційного курсу та, які набрали найбільшу кількість годин на дистанційному етапі, мали можливість долучитися до участі у другому мотиваційному офлайн-семінарі. Науково-освітній захід відбувся 17-18 травня 2024 року у місті Львів. Всі етапи науково-освітнього заходу пройшов – Безена Іван Михайлович, завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗВО «ДАНО» ДОР» та учитель історії, права та громадянської освіти КЗО «Ліцей «Синергія» Дніпропетровської обласної ради».
Два дні науково-освітньої роботи проходили у послідовному практичному та культурно-розвивальному сегментах: цікаві теми практик, якими поділились спікери – Петро Кендзьор за темою «Совєтське vs радянське»; Людмила Махун – «Молодіжний конкурс «Радянське минуле: (пере) осмислення історії у вимірах цінностей»; ознайомлення із місцями меморіальної пам’яті міста Львів та Державного історико-культурного музею-заповідника «Лича́ківський цви́нтар» за темою «Люди-війни-меморіали. Освітня екскурсія», дізнались про долі і справи людей, які створювали історію міста Львів: польський та український виміри – поховання польських визначних осіб і учасників листопадового та січневого повстання у XIX столітті та українських учасників цих революційних подій, пам’ятники добровольців воїнів Української Галицької армії, українських січових стрільців, вояків УПА та алеї героїв АТО, визначних постатей Львівської старовини (учасників національно-визвольних етапів – 20-50 років, визначних осіб культури і освіти (Соломія Крушельницька, Іван Франко, Маркіян Шашкевич, Володимир Івасюк, Степан Чарнецький (автор слів «Ой у лузі червона калина»), Мирослав Скорик (композитор), Іван Вакарчук (ректор Львівського університету та міністр освіти і науки України (2007-2010), Михайло Горинь (дисидент, шестидесятник) та інші знакові постаті української історії); виступили спікери за наступними темами: Ілля Лучінський з темою «Війна у нашій уяві й пам’яті», Антон Лягуша – «Пропаганда в історичній пам’яті: тоталітарний вимір та виклики».
Цими днями у місті Львів проходила акція «FREE_AZOV», яка направлена на вимогу повернення захисників Маріуполя, які стали багаторічними бранцями російських окупантів.
Підбиваючи підсумки заходу розпорядником та учасниками було відмічено основні пріоритети та напрямки історичного виховання молодого покоління через меморіалізацію української пам’яті, критичне осмислення української історії й (пере) осмислення значення пропаганди в історії в минулому та сьогоденні. Адже «історія» та минуле нашого народу теж стали полем сучасної гібридної війни з російським агресором. Від вчителя історії тепер залежить питання поглиблення української історичної пам’яті.
Концепція «Нова українська школа» та Державний стандарт базової середньої освіти, навчальні програми з історії (2022) окреслили основні акценти педагогічної професійної діяльності направленої на формування критичного мислення у здобувачів середньої освіти та формування культури історичної пам’яті за результатами вивчення/навчання історії України та Всесвітньої історії у закладах середньої освіти.