Завершився навчальний рік, а разом з ним прийшов час для підведення підсумків. Саме з цією метою 12 червня 2024 року у методичній онлайн-студії КЗВО «ДАНО» ДОР» зібрались разом вчителі історії Дніпропетровщини. В освітянській студії «Професійні діалоги вчителів історії» її учасники обмінювалась думками з найбільш затребуваних методичних питань у викладанні шкільних предметів громадянського та історичного спрямування, які вони визначили в кінці навчального року.
Вчителі історії шкіл Криворізької міської територіальної громади: Гандрабура Наталя Ярославівна (ліцей №123), Кузнєцова Марина Олександрівна, (гімназія «Інтелект»), Манько Анна Олександрівна (ліцей №24), Хорькова Людмила Василівна (гімназія №114), Назаренко Володимир Віталійович (Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради»), а також представники від освіти з інших територіальних громад: Борова Ольга Миколаївна (Покровський ліцей Покровської сільської ради Нікопольського району), Руденок Олена Рудольфівна (Дніпровська гімназія №29 Дніпровської міської ради), Скрипник Юрій Сергійович (ліцей «Тріумф» П’ятихатської міської ради), Черниш Ігор Вікторович («Спеціальна школа «Гармонія» Кам'янської міської ради), Кукса Світлана Григорівна («Данилівська гімназія» Лозуватської сільської територіальної громади) говорили про проблеми, труднощі, виклики та недоліки у викладанні історії, правознавства та громадянської освіти і ділились власним успішним досвідом у вирішенні цих проблем.
Цікавими були питання з обговорення проблем оновлення змісту навчання та шкільних навчальних програм, до уваги спільноти пропонувався досвід використання нових методик і технологій викладання історії та громадянської освіти та навчання на основі проблемних ситуацій в базовій та старшій школі.
Великий інтерес викликали найбільш актуальні питання НУШ, що потребують методичної та практичної підтримки (проблеми оцінювання згідно з принципами НУШ, збалансування академічних та розвивальних аспектів навчання).
Найбільшу зацікавленість вчителів викликали нові методики і підходи до навчання, що пропонувались учасниками студії – розвиток «soft skills», гейміфікація уроків, STEM (STEАM)-підхід в освіті.
Разом з тим, вчителі підняли, все ще дуже складну для їх розуміння, тему – забезпечення інклюзивного середовища в класі з урахуванням потреб різних учнів.
Дякуємо всім учасникам студії за наданий шанс створити спільне бачення освітніх напрямків на новий навчальний рік, за методичні поради, підказки і обмін досвідом, що обов’язково мають привести до якісних змін окреслених проблем, і які вимагають постійної педагогічної уваги, обговорення та розв'язання.