13 листопада 2024 року в Дніпровській академії неперервної освіти проведена конференція «Педагогічні інновації у викладанні іноземних мов» у
контексті щорічного фестивалю педагогічних інновацій «EDU_FEST Dnipro-2024». Конференція стала підсумком тривалої роботи освітян, спрямованої на пошук і реалізацію інноваційних підходів у навчальному процесі. На заході свої здобутки представили переможці конкурсу секції для вчителів іноземних мов, які продемонстрували сучасні методики, що втілюють компетентнісно-орієнтований підхід і сприяють розкриттю творчого потенціалу учнів.
Фестиваль педагогічних інновацій «EDU_FEST Dnipro» має на меті не тільки підтримати освітян, які активно розробляють і застосовують нові підходи в навчанні, а й створити платформу для обміну досвідом та популяризації кращих практик серед освітян області. Учасники конференції змогли не лише познайомитися з новітніми ідеями, але й обговорити можливості їх впровадження в своїх навчальних закладах. Такі заходи сприяють розвитку
освіти на місцевому рівні й допомагають учителям ефективно використовувати сучасні технології та методики для покращення якості навчання.
На підсумковій конференції виступили переможці, кожен з яких продемонстрував свою унікальну методику, що вже пройшла успішне випробування на практиці та отримала високу оцінку журі фестивалю.
● Лілія Володіна, вчителька німецької мови Дніпровської гімназії №143 Дніпровської міської ради, виступила з доповіддю на тему «Освітні трансформації: інноваційні стратегії в навчанні іноземних мов». Її методика зосереджена на компетентнісному підході, що сприяє розкриттю мовного потенціалу кожного учня. Пані Лілія використовує інтеграційні технології та цифрові інструменти, створюючи інтерактивне середовище, яке полегшує вивчення мови. Вона активно впроваджує сучасні цифрові платформи для залучення учнів і формування у них стійкого інтересу до вивчення іноземних мов.
● Тетяна Кондрашова та Анна Саліченко, вчителі англійської мови з Комунального закладу «Ліцей №30» Кам’янської міської ради, представили спільний проект «Розвиток соціально-емоційних та естетичних навичок на уроках іноземних мов в контексті НУШ». Освітянки розповіли про особливості інтеграції соціально-емоційного навчання в курс іноземних мов, що допомагає учням розвивати навички спілкування, емпатії та критичного мислення. У своїй методиці педагоги використовують ігрові підходи, інтерактивні вправи та організацію розмовних клубів для формування позитивної атмосфери в класі, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу та розвитку у дітей відчуття соціальної відповідальності. Їхній проект викликав особливий інтерес серед учасників, адже розвиток емоційного інтелекту та комунікативних навичок є однією з ключових вимог Нової української школи.
● Тетяна Пшонік, вчителька англійської та німецької мов з Петропавлівського ліцею №2 Петропавлівської селищної ради, виступила з доповіддю на тему «Створення позитивного навчального середовища шляхом використання «warmers» та «ice-breakers». Методика пані Тетяни базується на використанні інтерактивних вправ, які допомагають учням адаптуватися до мовного середовища на початку уроку та створюють сприятливу атмосферу для навчання. Освітянка пояснила, як початкові завдання, які включають елементи гри та комунікації, дозволяють учням зняти стрес і налаштуватися на продуктивну роботу на уроці.
Завдяки таким заходам, як фестиваль «EDU_FEST Dnipro», педагоги мають можливість показати свої досягнення та надихнути колег на нові освітні звершення. Конференція продемонструвала, що впровадження інноваційних методик у навчальний процес не лише покращує якість навчання, але й підвищує інтерес учнів до навчання, сприяє розвитку їхнього емоційного інтелекту та креативності.
Модераторами заходу були доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти Анна Кирпа та методист НМЛ вивчення базових дисциплін Любов Калита.