У рамках професійного розвитку педагогів Дніпровська академія неперервної освіти разом з видавництвом «Ранок» 14 та 21 квітня 2025 року провели вебінари, присвячені використанню штучного інтелекту у викладанні іноземних мов та впровадження інтерактивних технологій на уроках іноземної мови. Захід зібрав зацікавлених освітян, які прагнуть іти в ногу з часом та урізноманітнити навчальний процес сучасними технологіями.
Учасники ознайомилися з низкою застосунків ШІ, що можуть стати у пригоді на різних етапах уроку – від планування до оцінювання. Зокрема, йшлося про сервіси для генерації текстів, створення інтерактивних вправ, перевірки граматики, адаптації матеріалів до рівня учнів, а також – про голосових асистентів та інструменти для моделювання діалогів. Окрема увага була приділена етичним аспектам: як зберігати баланс між допомогою ШІ та
розвитком автономії учнів.
Окрім згаданих застосунків ШІ, вчителям іноземної мови можуть стати в пригоді такі інструменти:
- ChatGPT або інші генератори тексту – для створення персоналізованих листів, діалогів або тестів.
- Quillbot або Grammarly – для редагування письмових робіт учнів.
- Text-to-Speech і Speech-to-Text сервіси – для розвитку навичок аудіювання та вимови.
- Wordwall, Blooket, Genially – для створення інтерактивних ігор та візуальних матеріалів з опорою на AI.
- YouGlish – для демонстрації автентичної вимови в реальному мовному контексті.
ШІ не замінює вчителя, але може стати потужним помічником у щоденній роботі.
Головне – вміло та творчо інтегрувати його у свої методики.