Спеціальність 073 «Менеджмент» (спеціалізація «Освітній менеджмент») передбачає підготовку фахівців вищого рівня у сфері освітнього менеджменту, здатних ефективно виконувати професійну діяльність у системі управління закладами освіти.
Місія спеціальності: максимальне задоволення потреб сучасного суспільства, Української держави в підготовці високопрофесійних менеджерів освіти, які володіють ґрунтовними знаннями та професійними компетенціями в управлінні закладами освіти, забезпечення якісної професійної освіти фахівців згідно з галузевими стандартами вищої освіти.
Призначення спеціальності: підготовка осіб другого (магістерського) рівня вищої освіти, які володіють теоретичними знаннями та практичними навичками, необхідними для здійснення управлінської діяльності в системі освітнього менеджменту,прийняття ефективних управлінських рішень та розв’язання актуальних проблем у сфері управління закладами освіти.
Наукова складова підготовки магістрів зі спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Освітній менеджмент» формується з дослідницької, самостійної та індивідуальної роботи студента, виконання курсових робіт, підготовки наукових публікацій, дипломної роботи та її публічного захисту.
Освітня складова освітньо-наукового програми підготовки магістрів зі спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Освітній менеджмент» менеджера освіти передбачає набуття студентом, відповідно до Національної рамки кваліфікацій, таких компетентностей:
- загальних компетентностей зі спеціальності: здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, навички міжособистісної взаємодії; здатність проведення досліджень на відповідному рівні, здатність спілкуватися з представниками різних професійних груп та у міжнародному контексті; здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу, синтезу та встановлення взаємозв’язків між явищами та процесами та інше.
- спеціальних (фахових, предметних) компетентностей: здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань знань з теорії і практики освітнього менеджменту, здатність використовувати різні методи та технології управлінської діяльності, здатність здійснювати організацію процесу управління на засадах компетентнісного підходу; вміння обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, вміння планувати і проводити наукові дослідження, готувати результати наукових робіт до оприлюднення та інше.
- інтегральної компетентності: здатність ідентифікувати комплексні проблеми в галузі освітнього менеджменту, у тому числі й інноваційної діяльності, та пропонувати нові підходи до управління закладами освіти, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та практики освітнього менеджменту; здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері управління, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Дисципліни за спеціальністю 073 «Менеджмент», спеціалізації «Освітній менеджмент»:
І. Загальна підготовка
- Філософія
- Менеджмент публічних установ та організацій
- Психологія управління
ІІ. Професійна підготовка
- Управління проектами
- Іноземна мова
Вибіркові дисципліни (Цикл професійної обов’язкової підготовки)
- Маркетингове управління освітою
- Освітній менеджмент
- Освітні технології
- Управління навчальною та виховною діяльністю
- Публічне управління
- Муніципальний менеджмент
- Електронне врядування
- Інформаційно-комунікаційні технології та медіаосвіта
- Політика європейської інтеграції
- Стратегічне управління
- Сучасні технології управлінської діяльності
- Маркетинг
- Методологія та організація наукових досліджень
- Інвестиційний менеджмент
Випускник спеціальності 073 «Менеджмент» (спеціалізація «Освітній менеджмент» за другим (магістерським) рівнем вищої освіти може виконувати зазначену професійну роботу:
Конкурентні переваги спеціальності 073 «Менеджмент» (спеціалізації «Освітній менеджмент») полягають в наданні студентам необхідних компетентностей в системі управління закладами освіти. Випускники, які захочуть здійснювати професійну діяльність в освітніх закладах, можуть використати ці компетентності у власній професійній діяльності.