Провідне значення в Новій українській школі набуває проєктно-дослідницька діяльність. Ця діяльність – є процесом і результатом об’єднання окремих елементів навчання та виховання в єдину, цілісну систему з метою отримання якісно нового результату у навчанні.
Отже, якнайкраще надання нових знань забезпечують інтегровані заняття, у яких визначена тема розкривається комплексно, із залученням різних напрямків освітньої діяльності. Синтез набутих знань дозволяє сформувати у дітей цілісне уявлення, навчитись аналізувати, критично мислити.
Критичне мислення є однією із основних складових формування особистості, здатної аналізувати, критично сприймати виклики сьогодення та робити власний свідомий вибір. Правильно організоване освітнє середовище спонукає до активної навчальної діяльності, сприяє інтелектуальному розвитку учнів, дає змогу кожній дитині повірити в свої сили і здібності, навчитися взаємодіяти з однолітками, розуміти й оцінювати їхні почуття і вчинки, а саме це є в основі навчання.
З метою стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреб у професійній самореалізацїї працівників освітянської галузі Дніпропетровської області; обміну ефективним педагогічним досвідом та створення умов для співпраці наукових, науково-педагогічних та педагогічних працівників, які розробляють та запроваджують педагогічні інновації було організовано і проведено Фестиваль педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2023».
В номінації «Використання кращих практик проєктно-дослідницької діяльності – шлях до ефективного та якісного формування творчої особистості молодшого школяра в змісті Нової української школи» взяли участь 156 учителів області.
Експертна група ретельно вивчила всі представлені роботи на конкурс педагогічних інновацій та визначила переможців, відзначила цікаві роботи учасників фестивалю. Важливим критерієм виконання конкурсної роботи було розкриття практичної складової свого досвіду.
Перше місце посіли 11 педагогів області, друге місце – 13 педагогів, третє місце – 26 педагогів (див. вкладення).