15 та 17 січня 2025 року в онлайн режимі було проведено ІІ етап конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Технології/трудове навчання». До випробувань були допущені 10 учасників.
15 січня було проведено випробування «Методичний практикум». Мета: визначення рівня предметно-методичної компетентності конкурсантів.
Формат: розроблення комплексу інтерактивних дидактичних матеріалів (крім матеріалів для самоконтролю учнів). На підготовку до конкурсу відводилося 120 хв та 20 хв на виступ кожного конкурсанта.
17 січня було проведено випробування «Майстерка». Мета: виявлення вмінь конкурсантів представляти власний педагогічний досвід щодо організації роботи учнів 5-7 класів із обробки матеріалів в умовах змішаного навчання. Вибір виробу для демонстрації технології обробки та методів і прийомів роботи конкурсанти здійснювали заздалегідь і самостійно. На підготовку до конкурсу відводилося 60 хв та 20 хв на виступ кожного конкурсанта.
За результатами ІІ етапу (випробування «Методичний практикум» та «Майстерка») було визначено 5 фіналістів конкурсу, які були допущені до наступного ІІІ етапу.
24 січня було проведено випробування «Дорожня карта творчого проекту», у межах якого учасники мали можливість розробити (за 120 хв.) згідно заданої теми дорожню карту творчого проекту, конкурс проходив у дистанційному форматі.
Для оцінювання роботи конкурсантів члени журі послуговувалися чітко визначеними критеріями: дотримання структури проєкту; відповідність змісту діяльності очікуваним результатам; доцільність використання технологій, методів, прийомів, засобів; оригінальність методичного супроводу проєкту та та врахування принципів універсального дизайну; навчальна цінність; компетентнісний і виховний потенціал; здатність реалізувати власну педагогічну ідею та підходи.
28 січня на базі Слобожанського ліцею було проведено випробування «Урок». Під час випробування, в межах якого вчителі-фіналісти проводили відкриті уроки за участю здобувачів освіти Слобожанського ліцею Слобожанської селищної ради, продемонстрували високий рівень професійної майстерності. У цьому випробуванні конкурсна комісія послуговувалася наступними критеріями: мета і завдання уроку; наявність чіткого плану; реалізація мети і завдань під час навчання; зміст, розкриття теми, теоретичний рівень викладення матеріалу; використання наочності, ТНЗ, дидактичних матеріалів; доцільність вибору методів; диференційний підхід до учнів; організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами; формування вмінь самостійної роботи; облік і контроль знань; якість самоаналізу результатів.
За роботою конкурсантів уважно спостерігали члени журі, у складі якого: Лариса Савченко, завідувач кафедри педагогіки та методики технологічної освіти Криворізького державного педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор, голова журі; Алла Коміссарчук, вчитель трудового навчання/технологій, Ліцей №9 імені Євгенія Єніна Павлоградської міської ради, заступник голови журі; Тетяна Раєвська, вчитель трудового навчання/технологій, Нікопольська гімназія №2 Нікопольської міської ради; Наталія Пономаренко, директор Комунального закладу «Гімназія №34» Кам'янської міської ради; Володимир Халік, вчитель трудового навчання/технологій, Новопільський ліцей Новопільської сільської ради; Віталій Громов, вчитель трудового навчання/технологій, Криворізької гімназії №111 Криворізької міської ради; Світлана Савченко, вчитель трудового навчання/технологій, Дніпровський ліцей №28 Дніпровської міської ради.
Щирі слова вдячності за теплий прийом у стінах Слобожанського ліцею висловлюємо начальнику гуманітарного відділу Слобожанської селищної ради – Миколі Шеремету та директору ліцею – Ларисі Невеселій.
Переможцем конкурсу став Коноваленко Микола Сергійович, Криворізька гімназія №91 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, вчитель трудового навчання і технологій.
ІІ місце посіла Худолєєва Ірина Костянтинівна, Комунальний заклад «Ліцей № 22» Кам'янської міської ради, директор, вчитель трудового навчання і технологій.
ІІІ місце – Тарасов Юрій Валентинович, Ліцей №9 імені Євгенія Єніна Павлоградської міської ради, вчитель трудового навчання.
Вітаємо переможців! Нових успіхів талановитим педагогам та їх учням!