Пріоритетним завданням державної освітньої політики є підготовка учнів до життя в сучасному урбанізованому світі, забезпечення їхньої успішної соціалізації в мінливих соціальних умовах. Саме позашкільна освіта, задовольняючи різноманітні творчі та пізнавальні потреби підростаючого покоління, відіграє значну роль у становленні творчої особистості як основної продуктивної сили держави.
Відповідно до річного плану роботи КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» та з метою отримання інформації для аналізу ефективності роботи закладів позашкільної освіти протягом грудня 2020 року працівниками навчально-методичної лабораторії забезпечення якості освіти КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» ініційовано та проведено обласне моніторингове дослідження стану позашкільної освіти.
Предмет дослідження – організація роботи позашкільних закладів Дніпропетровської області.
Мета дослідження – вивчення стану роботи позашкільних закладів.
Завдання дослідження: проаналізувати теоретичний аспект проблеми організації роботи закладів позашкільної освіти; розробити анкети для респондентів, сформувати вибірку; проаналізувати стан залученості учнів до участі в роботі гуртків; виявити фактори, що впливають на залучення учнів; визначити недоліки в організації роботи позашкільних закладів; виявити ставлення респондентів дослідження щодо організації роботи позашкільних закладів; підготувати аналітичну довідку за результатами дослідження.
Практичне значення дослідження – результати моніторингового дослідження (додаються, див. вкладення).