Наразі в країні спостерігається збільшення кількості дітей з труднощами в навчанні, різними порушеннями в розвитку, труднощами в адаптації. Також збільшилася кількість дітей із загальним недорозвиненням мовлення та дизартрією. Для подолання у таких дітей мовленнєвих порушень та попередження порушень у розвитку необхідно зміцнювати їхнє психічне здоров’я за допомогою проведення комплексної психокорекційної роботи. Одним зі складових елементів такої роботи є кінезіологічна корекція.
Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту.
Кінезіологія належить до здоров’язбережувальних технологій. Її вправи спрямовані на збереження здоров’я дітей, корекцію та профілактику порушень у їхньому розвитку.
Саме тому, фахівцями ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти спільно з директорами інклюзивно-ресурсних центрів області розроблені методичні рекомендації «Кінезіологічні вправи, як засіб розвитку для дітей з особливими освітніми потребами», які допоможуть в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, як фахівцям ІРЦ, так і педагогам, батькам та іншим дорослим.