У середу, 27 квітня 2022 року о 13.00 годині відбулася онлайн конференція «З впевненістю у НУШ – 2022». Загалом захід під час трансляції відвідало 711 освітян області, серед яких найбільше було вчителів громадянської та історичної галузі – цільової аудиторії.
Вітальне слово учасникам прозвучало від ректора Дніпровської академії неперервної освіти, професора, доктора наук з державного управління Сиченка Віктора Володимировича.
Віктор Володимирович зазначив, що нова українська школа – це формула, що вміщує в себе сукупність складників-маркерів, зокрема – новий зміст освіти, умотивований вчитель, постійний процес виховання для формування гуманістичних цінностей, ефективне управління на основі децентралізації, педагогіка партнерства, принцип дитиноцентризму, нова структура школи, справедливий розподіл коштів за принципом «гроші йдуть за дитиною».
Широко розповсюджена фраза: «Нова українська школа – це навчання по новому». Але не можна побудувати, упровадити щось нове, не проаналізувавши «старе», не застосувавши набутий і успішній досвід за минулі роки в інших життєвих реаліях.
Тому сьогодні, враховуючи дані опитування слухачів курсів підвищення кваліфікації для вчителів, які в наступному навчальному році будуть працювати в 5 класі за новим Державним стандартом, спікери спробували розкрити тонкощі певних нових, навіть, дещо незвичних аспектів упровадження НУШ.
Базилевська Людмила Леонтіївна, завідувач навчально-методичної лабораторії вивчення базових дисциплін обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації педагогічних працівників, майстерно та лаконічно розкрила сенс інтегрованого розвитку наскрізних умінь на уроках історії та громадянської освіти під час ранкового кола (5 клас).
Зі специфікою формувального оцінювання як нової моделі оцінювання в НУШ розповіла Виноградова Ольга Миколаївна, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти КЗВО «ДАНО»ДОР.
Те, чого не вистачало під час навчання на курсах підвищення кваліфікації, дали наші колеги з пілотних шкіл. Практичні поради щодо викладання інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство. 5 клас» та питання неперервності й наступності у викладанні предмету «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти (інтегрований курс)» як передумови якості освіти НУШ щиро й натхненно, професійно передали аудиторії Сергієнко Володимир Григорович, директор закладу загальної середньої освіти «Солонянський ліцей» Солонянської селищної ради, Сіренко Надія Вікторівна, вчитель історії та правознавства, й Чернявська Юлія Олександрівна, вчитель історії Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9.
Наскрізно у всіх доповідях проглядалося, що до 5 класу приходять дещо інші діти, які, на відміну від «приймаючої сторони», чотири роки вчилися вже по-новому, які звикли до нових підходів та стилю взаємодії із вчителями.
Захід пройшов жваво, у чаті була можливість відстежувати питання та вчасно, по суті, давати відповіді.
Гарну та безперебійну роботу на каналі YouTube вправно і легко організував Дуднік Володимир Сергійович, завідувач науково-дослідної лабораторії інформаційних технологій та дистанційного навчання, за що окрема подяка.
Перша сходинка щодо подолання дефіциту практичних наробок та порад «досвідчених» успішно пройдена.
Далі буде...