03 листопада 2022 року відбулася онлайн зустріч вчителів історії та громадянської освіти у методичної студії: «Формування предметних компетентностей громадянської та історичної освітньої галузі та методика реалізації практичних умінь і навичок».
Втішно усвідомлювати, що погляд сучасних вчителів історії та громадянської спрямований на прогресивність форм і методів навчання та розвитку підростаючого покоління. Самі назви конкурсних робіт переможців авансом обіцяли всім слухачам студії, що час буде витрачено недарма: «Використання Raft – сучасної технологiї STЕM-освiти та технологiї формування компетентностей учнiв пiд час ypoків з iсторії» Свiтлани Крамар (І місце, Покровський ліцей Криворізької міської ради); «Blended learning» в Україні: нагальнiсть сьогодення та чергова спроба мотивацiї навчально-пiзнавальної дiяльностi здобувачiв освiти» Олени Крайнік (ІІ місце, Пушкарівський ліцей Верхньодніпровської міської ради); «Технології дистанційного навчання icтopiї» Aнтоніни Горб (ІІІ місце, «Ліцей інформаційних технологій» Кам’янської міської ради) та інші.
Сьогодення потребує від педагогів швидкого реагування у вирішенні труднощів в освітньому процесі, викликаних змушеним переходом до дистанційного навчання, що має місце під час карантину, і під час воєнного стану. Нинішні освітні умови вимагають більш ефективного та мобільного навчання. І от саме зараз, такими потрібними і такими надважливими є різноманітні об’єднання і спільноти вчителів, форуми, фестивалі тощо, їх взаємодія у пошуку і впровадженню нових, а головне дієвих, форм та засобів навчання, якими й ділились спікери методичної студії.
Це були і вже відомі, але по-новому інтерпретовані, освітні методи «акваріум», «капелюхи», «скрайбінг», і модернові та незамінні в онлайн-навчанні ІКТ прийоми: інтерактивні аркуші, комікси, фан-сторінки історичних осіб в соцмережах, «доповнена» та «віртуальна реальність» та багато чого іншого.
На підсумковому методичному форумі інновацій звучали цікаві ідеї від вчителів історії та громадянської освіти, які ними ж і розроблялися та запроваджувалися. Саме за такими педагогічними інноваціями завітали до нашої студії близько 150 вчителів, адже такі форми роботи якнайбільше сприяють розвитку творчої діяльності педагогів, виявляють і поширюють позитивний й успішний досвід роботи вчителів-новаторів, підвищують рівень професійної майстерності, підтримують інноваційні розробки і технології.
Подяку організаторам фестивалю і спікерам методичної студії за підтримку та сприяння фаховому зростанню вчителів та вдосконаленню технологій реалізації освітнього процесу нашого регіону виказали майже всі учасники онлайн студії.
Тримаємо і надалі наш освітній фронт! Перемога прийде!