Ця надихаюча зустріч пройшла саме тоді, коли вона була конче необхідна. Адже вчителі історії вже добре змогли усвідомити, яких знань їм не вистачає, впроваджуючи оновлений зміст навчальних програм з історії.
Ігор Щупак зумів цікаво, науково, доступно, зрозуміло, з усіма можливими поясненнями та прикладами, з урахуванням нових історіографічних напрацювань,дати пояснення суттєвим змінам, що пропонуються навчальною програмою: з давньої минувшини до найновішої історії. Насамперед, робились наголоси на подіях, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України, бо вони найбільше турбують вчителів історії.
Разом з тим, вчительською спільнотою істориків Дніпропетровщини, протягом півторагодинного діалогу обговорювались складні питання шкільної програми з історії України та всесвітньої історії, такі, як погляд на СРСР як на державу імперського типу, геноцидні дії політичного керівництва і російського війська щодо українців у порівняні із минулим і сучасним, багато говорилось про національний опір проти агресії російської федерації та міжнародну підтримку України, як у ХХ ст., так і у ХХІ ст.
На вебінарі багато уваги приділялось питанням оновлення переліку термінів/понять, як-от: «присвоєння суверенітету» (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), «русскій мір», «рашизм»; «політика російщення», уточнено контекст застосування поняття «колабораціонізм» тощо.
Рефлексія після почутого і побаченого на вебінарі відбулась через висловлення вчителів та вдячність про спільнуроботу.
Хочетьсясподіватися на подальші цікаві проекти, надякими ми, як завжди, будемо працювати спільно із вчительською спільнотою Дніпропетровщини і авторами програм та підручників, вченими-історикамита розповідати про внесені зміни, що змінюють світ.