Питання професійної підтримки молодих вчителів області (до 2-3-х років роботи) відповідно до плану роботи навчально-методичної лабораторії вивчення базових дисциплін було визначено проведенням «Школи адаптації молодого вчителя «Від спеціаліста до майстра»: робота фокусних груп з методичних проблем», що відбулась 12 січня 2023 року.
У цей день, 12 січня, у навчально-методичній лабораторії вивчення базових дисциплін працювало дві фокус групи.
Одну з них, «Майстерня дистанційного уроку», очолювала Оксана Малюк, переможець обласного конкурсу «Учитель року – 2022» в номінації «Правознавство», вчителькаправознавстваКриворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №120 Криворізької міської ради Дніпропетровської області. Молодих спеціалістів Дніпропетровщини вона запросила веб майстер-клас «Педагогічна майстерня дистанційного уроку з правознавства: інструменти, технології, методики».
У програмі майстер-класу були показані інноваційні інструменти візуалізації навчального матеріалу на уроках правознавства; шляхи та ідеї створення комунікативного простору в дистанційному форматі навчання; відбувся поділ власним досвідом з питань цифрової творчості учнів на уроках правознавства.
Майстер-клас фокус-групи «Майстерня дистанційного уроку» можна подивитись у запису за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=VSU7BJLZLm8
Другу фокус групу «Змішане навчання» очолювала Крайнік Олена Вікторівна, вчитель історії та громадянської освіти Пушкарівського ліцею Верхньодніпровської міської ради, призерка фестивалю педагогічних інновацій «EDU_FEST Dnipro – 2022» в номінації «Громадянська та історична освіта». Проблемою методичного обговорення було питання формування в учнів предметних компетентностей відповідно до вимог Державного стандарту.
На своєму показовому занятті «Змішане навчання: пошук власної освітньої траєкторії» вчителька показала молодим вчителям довершені навички самостійного планування й організації уроку, ділилась досвідом пошуку й підбору потрібної інформації на основі використання технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання, як то: групова робота зі створення навчальних коміксів, пошукова та експериментальна діяльність у виготовлені елементів «віртуальної та доповненої реальності» (QR-кодів, інтерактивних плакатів та аркушів, мультимедійних презентацій тощо), проблемне та проєктне навчання зі складання акаунтів фан-сторінок історичних осіб в соцмережах та ін.
Переглянути показове заняття фокус групи «Змішане навчання» можна за лінком: https://www.youtube.com/watch?v=dTPrwGJLcDY
Зазначені теми були цікавими та затребуваними, адже, сьогодення потребує від педагогів швидкого реагування у вирішенні труднощів в освітньому процесі, викликаних змушеним переходом до дистанційного навчання, що має місце під час карантину, і під час воєнного стану.
До навчання молодих спеціалістів у цей день долучились інші освітяни Дніпропетровщини: досвідчені вчителі історії та правознавства Дніпропетровської області, які обговорювали ці питання та цікавились методичними новинками, а також здобувачі освіти курсів підвищення кваліфікації, що в цей час навчались в нашій академії.
Робота таких майстерень для вчителів історичного та громадянського спрямування планується НМЛ і надалі.
Людмила Базилевська, завідувачка
НМЛ вивчення базових дисциплін КЗВО «ДАНО» ДОР»