В українській системі освіти триває процес змін. Компетентнісний та особистісно орієнтований підходи становлять основу сучасної шкільної філології. Пошуком та впровадженням форм і методів компетентнісного навчання був насичений минулий навчальний рік, продовжиться відповідна робота і у 2019-2020 навчальному році.
Минулорічні успіхи вчителів філологів нашої області можна назвати приємними, але і системними та сталими.
Рівень зацікавленості, обізнаності, професіоналізму вчителів російської мови, літератури. зарубіжної літератури демонструє щорічний Майстерfest. Кожному вчителеві, який шукає шляхи роботи, що відповідають часу, на цих зустрічах можна знайти для себе матеріал. Презентації виступів та розробки розміщені на сайті dano.dp.ua на сторінці «Російська мова та зарубіжна література».
Вдалим назвало журі конкурс, присвячений творчості М.Гоголя, у якому були задіяні декілька обласних творчих філологічних майстерень та більше сотні надісланих якісних творчих розробок вчителів-філологів.
Результати роботи з обдарованими учнями також позитивні. За участь у ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури дві учениці нашої області Лобода Юля (10 клас КЗО «Гімназії №1» Дніпровської міської ради) та Гичко Марія (11 клас Криворізької загальноосвітньої спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №4 з поглибленим вивченням іноземних мов Криворізької міської ради) отримали дипломи другого ступеню за відповідно отримані місця.
Вперше наша область радіє третьому місцю, яке виборола Ковальчук Аліна (9 клас КЗ «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №4 Нікопольської міської ради) у ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з польської мови та літератури. Вітаємо міста Дніпро, Кривий Ріг та Нікополь та дякуємо педагогам, що підготували талановитих юних філологів: Гусєву О.В., Шиманську В.В., Андрощук Г.М.
Вітаємо всіх учнів та вчителів, які щорічно беруть участь у всеукраїнській філологічній грі Sunflower. Сподіваємось на вашу подальшу зацікавленість заходом, який охоплює все більшу кількість знавців зарубіжної літератури.
У новому навчальному році вчителі-філологи продовжать шукати шляхи реалізації компетентнісного підходу та впровадження наскрізних змістових ліній у систему викладання російської мови, літератури, зарубіжної літератури.
Лист Міністерства освіти і науки від 01.07.2019 №1/11-5966 окреслює напрямки та особливості роботи у наступному навчальному році.
Дуже зворушив та викликав багато питань Новий Державний стандарт базової середньої освіти, у якому не був виокремлений предмет «Зарубіжна література». Міністерство пояснило, що предмет буде існувати, години на нього закладені у загальну кількість дисципліни «Літератури».
Для вчителів зарубіжної літератури є ще одна новина. Декілька років не проводився професійний конкурс для вчителя зарубіжної літератури. Наказом МОН України від 10.06.2019 №798 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2020» оголошений конкурс у номінації «Зарубіжна література». Умови конкурсу будуть надані пізніше.
Кожному вчителю бажаємо творчої реалізації, зустрічі з цікавими ідеями, відкриття нових талантів і просто успішної якісної роботи у новому навчальному році.
«Учитель – це артист, але слухачі та глядачі не аплодують йому.
Учитель – це скульптор, але його робіт ніхто не бачить.
Учитель – це лікар, але його пацієнти дуже рідко дякують, та і лікуватись не завжди хочуть.
Учитель – це мати та батько, але він не отримує тієї любові, що належить від синів та доньок.
Де взяти йому сили для щоденного натхнення ?
Тільки у самому собі, тільки у величі свого діла,
Тільки у підтримці всього суспільства,
У повазі суспільства до нього, ВЧИТЕЛЯ» (С.Соловейчик)
М.Чубарова, методист НМЛ
соціально-гуманітарних дисциплін