- Деталі
- Перегляди: 1465
Шановні колеги! Нагадуємо, що у нас відкрита обласна творча майстерня криворізьких вчителів Коробової Наталії Йосипівни та Безносик Наталії Григорівни за темою: «Впровадження наскрізних змістових ліній у систему викладання російської мови, літератури, зарубіжної літератури».
Пропонуємо співпрацю з питань пошуку впровадження ідей НУШ, нових підходів, цікавих текстів. Особливо наголошуємо про можливість спілкування на базі цієї майстерні вчителям шкіл з російською мовою навчання, які опановують предмети на українській мові. Одним з першочергових продуктів цієї майстерні буде електронна збірка перекладів з російської мови на українську літературознавчих та методичних термінів, шаблонних висловлювань, структурних компонентів уроку тощо. Запрошуємо на допомогу вчителів зарубіжної літератури, мовників української мови для створення якісного продукту.
Сподіваємось на співпрацю!
Інформаційна довідка.docx | 14 Кб |
- Деталі
- Перегляди: 1958
Особливою проблемою для філологів у цьому навчальному році став у 10 класі інтегрований курс «російська мова та література» у школах з російською мовою навчання. З метою роз’яснення, обговорення та надання рекомендацій за даним курсом були запрошені автори програми, підручника, системи оцінювання Олена Фидкевич, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, кандидат філологічних наук, та Лариса Курач, завідувач відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук (м.Київ).
Присутні отримали пояснення та рекомендації з питань впровадження нових програм та практичні розробки за новим курсом.
Під час методичних консиліумів традиційно відкриваються нові обласні творчі філологічні майстерні. У цьому році криворізькі вчителі Коробова Н.Й. (КЗ СЗШ № 59) та Безносик Н.Г.(КЗ СЗШ № 92) отримали сертифікат на відкриття майстерні № 16 за темою: «Впровадження наскрізних змістових ліній у систему викладання російської мови, літератури, зарубіжної літератури». Запрошуємо до співпраці (Коробова Н.Й., 0973531835;
Безносик Н.Г., 0676993494).
Всі матеріали методичного консиліуму можна знайти на новому диску «Хмаринка майстерень», який зробила керівник обласної творчої філологічної майстерні Дєрусова І.Ю.(КЗШ СЗШ № 114). Адреса диска в Messenger: https://drive.google.com/drive/folders/1gEDzYXTp28fhzQk-tLzxNlR4y-HT7wsb
- Деталі
- Перегляди: 1414
Пропонуємо ознайомитися із досвідом учителя української мови і літератури Середньої загальноосвітньої школи №23 м. Нікополя Корзун Катерини Миколаївни, яка посіла І місце на конкурсі «Учитель року – 2018» у номінації «Українська мова і література».
Виступ та презентація К.М.Корзун на тему «Дидактичні можливості соціальних сервісів на уроках української мови і літератури» надана у вкладенні.
Виступ Корзун К.М..docx | 28 Кб |
Презентація Корзун К.М..pptx | 5749 Кб |
- Деталі
- Перегляди: 1906
Шановні колеги!
Запрошуємо до участі у VІІІ Всеукраїнському фестивалі педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок», який відбудеться 11-13 жовтня 2018 року в м. Одеса.
Метою фестивалю є: окреслення кола проблем, пов’язаних зі специфікою уроку в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання, визначення перспективних шляхів їх розв'язання; ознайомлення з практичним досвідом, ефективними методиками й технологіями вирішення проблемної теми «Урок в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання»; означення подальших напрямків реалізації засадничих ідей особистісно зорієнтованого й компетентнісного навчання.
Більш детальна інформація у вкладенні.
Інформаційний лист Фестивалю.pdf | 97 Кб |
- Деталі
- Перегляди: 2708
Сергієнко А.А. Траєкторія реалізації сучасної шкільної мовно-літературної освіти, розширення професійної компетентності учителів української мови і літератури (методичні рекомендації щодо викладання української мови і літератури у новому 2018/2019 навчальному році).
Зміни, які відбуваються уже зараз у початковій школі, не можуть не торкнутися основної та старшої школи. Хоча новий Державний стандарт середньої освіти набуде чинності з 2022 року, уже зараз ми відслідковуємо переваги Нової української школи, розуміємо, що основою змін є дитиноцентрична освіта, і завдання вчителя – створити умови для розвитку персонально кожної дитини. Як це робитиме конкретний учитель, залежить від фахової майстерності, креативності, компетентності педагога. Тож сьогодні зусилля державних освітніх установ, вищих навчальних закладів, навіть громадських організацій спрямовані на зорієнтованість учителів на нові підходи, методи, технології, опанування нестандартними шляхами вирішення мовно-літературних питань.
Ми бачимо, що у новій школі суттєво змінюється роль педагога. Сучасний шкільний учитель зацікавлений в оволодінні новітніми методиками викладання, здатен реалізовувати педагогіку партнерства, продуктивні технології та методику розвитку критичного мислення. Адже для сучасних дітей учитель уже не є єдиним джерелом знань – потрібну інформацію можна знайти і в книгах, і в Інтернеті. Втім, саме у цих умовах підсилюється роль учителя як партнера, який здатен оцінити творчі здібності, прагнення і бажання школярів відповідно до вікових особливостей.
- Деталі
- Перегляди: 1473
13 вересня 2018 року кафедра соціально-гуманітарної освіти комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» проводить методичний консиліум за темою «Особливості викладання російської мови, літератури, зарубіжної літератури у 2018-2019 навчальному році». Методичний консиліум проходитиме на базі Гімназії №1 м. Дніпра з 12:00 до 14:30 год.
До участі у заході запрошуються керівники методичних об’єднань вчителів російської мови, літератури, зарубіжної літератури, вчителі та учасники груп підвищення кваліфікації.
Запрошені на захід: автори програм, підручників, методичних комплексів, керівники обласних творчих філологічних майстерень.
Керівник: Чубарова М.Є., методист НМЛ соціально-гуманітарних дисциплін Дніпровської академії неперервної освіти.
План проведення методичного консиліуму дивись у вкладенні.
План проведення методичного консиліуму.pdf | 269 Кб |
- Деталі
- Перегляди: 1506
У школах з російською мовою навчання з вересня 2018 року вводиться новий інтегрований курс «Російська мова та російська література» (10 клас). Пропонуємо нові критерії оцінювання предмету, що були надіслані листом Міністерства освіти і науки України від 22.08.2018 № 2.2-2189 (див. вкладення).
Лист МОН від 22.08.2018 № 2.2-2189.pdf | 553 Кб |
- Деталі
- Перегляди: 1280
Шановні колеги!
Нагадуємо про передплату фахових видань. Журнали «Всесвітня література в сучасній школі» - індекс 74426 та «Всесвітня література в школах України» - індекс 68829 пропонують необхідні та цікаві матеріали до початку нового навчального року.
У вкладенні можна ознайомитись із Календарно-тематичним плануванням уроків зарубіжної літератури (10 клас), автором якого є Олександр Первак, учитель-методист Бутовецької ЗОШ І–ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області (витяг з журналу «Всесвітня література в школах України», № 7-8, 2018).